نان جو دوسر رژیمی

امروز طرز تهیه نان جو بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید . از لحاظ طعم و مزه نان جو تفاوت زیادی با نان گندم ندارد. نان جو انتخاب مفید تر و بهتری برای بدن می باشد. افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، می توانند از ویژگی فیبر زیاد نان جو استفاده نمایند تا به مدت بیشتری احساس سیری نمایند.
در نان جو میزان کربوهیدرات کمتر از پروتئین می باشد. از همین رو افرادی که به دنبال عضله سازی یا تناسب اندام هستند، بیشتر از نان جو بهره می برند. جو دارای ویتامین E، آهن، کلسیم و منیزیم بسیار است. از همین رو می تواند میزان خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. از آنجا که در نان جو میزان فیبر بیشتری نسبت به نان گندم وجود دارد، لذا هضم آن دیرتر است. شما می توانید برای تهیه مواد اولیه این رسپی با ما تماس بگیرید و سفارش خودتان را به راحتی ثبت کنید.
مواد لازم
آرد جو دوسر پودرینه شمال ۱ پیمانه
بیکینگ پودر پودرینه شمال 1 ق چای خوری
دانه چیا 1 ق غذا خوری
تخم مرغ 1 عدد
نمک کمی
ماست 1 ق غذاخوری
آویشن کمی
طرز تهیه
ابتدا دانه چیا را آسیاب کنید. سپس پودر چیا را با آرد جو دوسر به خوبی ترکیب کنید. به مخلوط آماده شده بیکینگ پودر،نمک و پودر آویشن اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. ابتدا ماست و سپس تخم مرغ را به آرد ها اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید.خمیر را به مدت نیم ساعت استراحت دهید. سپس خمیر را به مدت 10 الی 15 دقیقه در دمای 200 درجه سانتی گراد پخت کنید. نوش جان

امروزه در اکثر رژیم هایی که توسط متخصصین تغذیه ارائه می شود، می توان نان جو را به عنوان یک عنصر اساسی مشاهده نمود. برخی از مزایای نان جو در زیر لیست شده است:

  • از جمله خواص نان جو می توان به تولید انرژی زیاد و جلوگیری از خستگی بدن اشاره نمود. این نان می تواند مواد مغذی بدن را فراهم آورد و از انواع بیماری ها جلوگیری نماید.
  • از نان جو عموما برای تقویت استخوان ها استفاده می شود، لذا کودکانی که دچار نرمی استخوان هستند، استفاده از نان جو در رژیم غذایی آنها حتما وجود داشته باشد.
  • یکی دیگر از خواص مهم نان جو، مبارزه با یبوست است. این نان دارای فیبر زیادی است. از همین رو باعث می شود تا میزان دفع شکم افزایش داشته باشد.
  • یکی دیگر از خواص نان جو، کاهش میزان کلسترول در بدن است. از این رو بیمارانی که مستعد بیماری های قلبی هستند، پیشنهاد می شود تا از این نان بهره ببرند.
  • مصرف نان جو می تواند از سفید شدن زود هنگام موها جلوگیری کند.
  • این نان برای تقویت حافظه گزینه خوبی خواهد بود لذا برای افرادی که مستعد به آلزایمر هستند، عموما پیشنهاد می شود.
  • در نان جو انواع ویتامین های خانواده B وجود دارد. این ویتامین باعث آرامش اعصاب خواهد شد.

    • شما می توانید با خرید مواد اولیه این رسپی، به راحتی این غذای خوشمزه و سالم را درست کنید. همچنین اگر بیزینس شما، رستوران یا فروش غذا های رژیمی هست، حتما این رسپی برای شما مفید هست. فقط کافیه با ما تماس بگیرید و به راحتی سفارش خودتون رو ثبت کنید.
      01132381130
      تهیه شده در صنایع غذایی پودرینه شمال(احدی نژاد)