پودر پنکیک وانیلی

مواد لازم:

  • تخم مرغ = ۲ عدد
  • روغن مایع = ۱ قاشق غذاخوری
  • آب = ۱۵۰ گرم (۳/۴ پیمانه)

پنکیک از اون دسته خوراکی های خوشمزه ایه که مخصوصاً به عنوان صبحانه خیلی میچسبه. بچه ها هم خیلی دوستش دارند و حتی به عنوان میان وعده یا عصرونه میتونید براشون درست کنید.

پنکیک مخصوصاً برای دوستانی که فر ندارند هم گزینه ی مناسبیه. هم سریعه، هم راحت و خوشمزه. در عین حال نیازی به فر نداره و به راحتی روی گاز میتونید یه شیرینی خوشمزه داشته باشید. البته پنکیک چون معمولاً در کنار مربا یا خامه شیرین یا عسل یا میوه های شیرین یا شربت پنکیک خورده میشه شیرینی ملایمی داره تا در نهایت شیرینیش دل رو نزنه. اما اگه شما شیرینتر دوست دارید میتونید میزان شکر رو کمی افزایش بدید. برای اولین بار توصیه میکنم با همین مقدار شکر امتحان کنید.

نقاط قوت

  • پخت سریع
  • بدون نیاز به فر

پودر پنکیک وانیلی

خرید پودر پنکیک وانیلی

نکته ها:

پودر پنکیک وانیلی

1- میتوانید مواد خشک را از قبل با هم مخلوط کنید و هر وقت خواستید مواد تر را با آن مخلوط کنید.
2- برای ریختن مایه در تابه راه های مختلفی وجود دارد. مثلاً میتوانید مواد را با قیف داخل یک بطری بریزید وبا تکان دادن بطری آنها را مخلوط کنید. بعد هم خیلی راحت با خم کردنش، مواد را داخل تابه بریزید. یا اینکه مایه را مستقیماً در پیمانه ی اندازه گیری (که شبیه پارچ آب است) یا در پارچ آب کوچک درست کنید تا راحت تر آن را در تابه بریزید.

3- پیشنهاد میکنم حتماً کمی کره روی پنکیک داغ بمالید. چون طعمش را عالی میکند.

4- اگر تا زمانی که همه پنکیک ها را درست کردید، اولی ها کمی سرد شدند، آنها را در فر یا مایکروفر یا روی شعله غیر مستقیم داغ کنید.

5- پنکیک را با چی بخوریم؟ کره و شیره رایج ترین ترکیبی هستند که با پنکیک استفاده میشوند. شما میتوانید از کره و عسل یا مربا هم استفاده کنید. همچنین از خامه یا پودر قند همراه با میوه های مختلف (به ویژه انواع توت) میتوان استفاده کرد

خرید پودر پنکیک وانیلی