پودر کیک وانیلی

پودر کیک وانیلی

مواد لازم

برای تهیه کیک :

  • شیر یا آب150 گرم (3/4 پیمانه)
  • تخم مرغ3 عدد
  • روغن100 گرم (1/2 پیمانه)

برای تهیه خامه:

شیر سرد یا آب80 گرم (1/4 پیمانه باضافه 5 قاشق غذاخوری)

روش تهیه:

پودر کیک وانیلی | فر گازی را در دمای 180 درجه سانتی گراد (350 درجه فارنهایت) روشن کنید تا گرم شود. تخم مرغها را در ظرفی مناسب بشکنید. 2 تا 3 دقیقه با دور تند همزن مخلوط کنید تا پف کرده و سفید شوند.

شیر (یا آب) و روغن را به تخم مرغها بیافزایید و 1 دقیقه با دور متوسط همزن مخلوط نمایید. پودر کیک را کم کم به مخلوط اضافه کنید و به مدت حدود 1 تا 1.5 دقیقه با دور کند همزن مخلوط نمایید تا یکنواخت شود.

سطح داخلی قالب را با مقدار کمی روغن چرب کرده و کمی آرد در قالب بپاشید. خمیر را در قالب بریزید. قالب را به مدت حدود 35 تا 45 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید.

پودر کیک وانیلی

آماده‌سازی خامه:

پودر خامه را درون ظرف گودی بریزید. شیر (یا آب) را اضافه کنید و به مدت 3 دقیقه با دور تند همزن مخلوط نمایید تا کاملا پف کرده و سفت شود به طوری که رد پره های همزن روی خامه باقی بماند و با برعکس کردن ظرف حاوی خامه چیزی از آن بیرون نریزد .

تعریف پودر کیک

پودر کیک به فرآورده اي متشكل از مادة اصلي ( آرد غلات) و مواد اختياري شامل: شكر، بيكينگ پودر، طعم دهنده هاي مجاز خوراكي (مانند: پودر كاكائو، پودر قهوه، هل، زعفران، دارچين، زنجبيل) و اسانس هاي مجاز خوراكي، مخمر، پودر تخم مرغ، سبزيها، ميوه ها، مغزهاي خوراكي، فرآورده هاي شيري مانند: شير خشك بدون چربي و پودر آب پنير، بهبود دهنده ها بر پايه اسيد لاكتيك، نمك طعام و پودر مالتو دكسترين گفته  مي شود كه در بسته بندي هاي مجاز و مناسب تهيه و عرضه مي گردد و مصرف كننده بايد آن را مطابق دستور سازنده آماده و مصرف نمايد.

پودر کیک وانیلی

خرید پودر کیک وانیلی

مزایا و معایب استفاده از پودر کیک آماده 

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که تفاوت کیک‌هایی که با پودر کیک آماده درست می‌شوند با کیک‌هایی خودمان موادشان را اندازه می‌کنیم و درست می‌کنیم در چیست؟

کیک‌هایی که با پودر کیک آماده درست می‌شوند برای مدت زمان بیشتری بافت مرطوب خود را حفظ می‌کنند، سریع آماده می‌شوند و احتمال اینکه نتیجه کار شما خوب از آب درنیاید کم است.

درست کردن کیک خانگی برای خیلی از ما لذت بخش است. همچنین پخت کیک در خانه به شما این امکان را می‌دهد که کنترل بیشتری روی موادی که در آن به کار می‌برید داشته باشید. برای مثال ممکن است دوست داشته باشید از اسانس وانیل یا قهوه بیشتر استفاده کنید.

پودر کیک‌های آماده ممکن است حاوی مواد نگهدارنده و چربی‌های ترانس باشند، این پودر کیک‌ها در بسته‌بندی‌های زیبا و در طعم‌های خاصی تولید می‌شوند

و برای درست کردن این کیک‌ها باید دستورالعمل درج شده روی جعبه را به دقت بخوانید و طبق آن عمل کنید.

خریدپودر کیک وانیلی

مواد اولیه مصرفی پودر کیک

مواد اوليه مصرفي براي توليد پودر كيک شامل آرد، شكر، شير خشک، امولسیفاير، نمک ، بكينگ پودر و ساير افزودني ها و اسانس هاي خوراكي مجاز مي باشد كه هر كدام بر اساس تركيب توليد انتخابي ، تامين و مورد استفاده قرار مي گيرد.

از نظر مقدار مصرف سالیانه مي توان گفت كه ضريب مصرف ثابتي از مواد اوليه در كليه محصولات به كار مي رود كه به شرح ذيل مي باشد:

  • آرد 40درصد · شكر 20 درصد · شير خشک 30 درصد · امولسیفایر 2 درصد · نمک 5 درصد
  • بكينگ پودر 2 درصد · افزودني هاي مجاز 1 درصد

با توجه به اینکه کلیه پودرهای کیک نیمه آماده های تحت یک تکنولوژی معین ساخته می شوند ، اختلاف انواع مختلف آنها و تنوع وسیعی که در آنها مشاهده می گردد بیشتر به علت تفاوت در نوع اسانس و طعم بکار رفته و همچنین نوع آرد مصرفی می باشد .