پودر ژله انگور قرمز

در بسته های :پودر ژله انگور قرمز

100 گرمی

1 کیلو گرمی

3 کیلو گرمی

تماس با بخش فروش جهت سفارش

پودر ژله انگور قرمز

  • 4 فنجان (1 لیتر) آب انگور را در یک قابلمه بزرگ بریزید. 

بعد از اینکه آب انگور خانگی خود را درست کردید یا آب انگور طبیعی و سالم از مغازه خریدید، چهار فنجان از آن را درون قابلمه ای بزرگ بریزید. مطمئن شوید

قابلمه ای که انتخاب می کنید جای کافی برای اضافه کردن شکر و ژلاتین گیاهی دارد و می توانید آن را به راحتی هم بزنید. می توانید همان قابلمه ای که برای پختن انگورها استفاده کرده اید را بشویید و دوباره استفاده نمایید.

  • 8 قاشق غذا خوری (1 بسته) پکتین میوه را اضافه کرده و بگذارید به جوش بیاید.

پکتین میوه یک ماده طبیعی است که کمک می کند ژله هنگام خنک شدن سفت شود. می توانید آن را از سوپر مارکت یا قنادی ها تهیه نمایید. ابتدا قابلمه را روی شعله متوسط قرار داده و پکتین را به آن اضافه کنید.

آن را مرتب هم بزنید تا پکتین به خوبی در آب انگور حل شود. سپس اجازه دهید آب انگور به جوش بیاید. اگر می خواهید پکتین به اصطلاح گلوله نشود و به راحتی حل گردد می توانید آن را ابتدا با ½ فنجان (100 گرم) شکر مخلوط کرده و سپس به آب انگور اضافه نمایید.

این کار باعث می شود پکتین به راحتی جدا و با آب انگور حل شود. اگر می خواهید ژله شما کم شکرتر باشد می توانید از پکتین کم شکر استفاده نمایید. به این ترتیب به جای 7 فنجان (1.2 کیلو گرم) شکر به 4 فنجان (800 گرم) شکر نیاز دارید.

خرید پودر ژله انگور قرمز

  • 7 فنجان (1.2 کیلو گرم) شکر سفید دانه ریز را به آب انگور اضافه کنید. 

پودر ژله انگور قرمز | میزان شکر مورد نیاز را به دقت اندازه گیری کرده و درست زمانی که آب انگور شروع به جوشیدن می کند

به آن اضافه نمایید. ممکن است به نظر شما این مقدار شکر زیاد باشد، اما برای تبدیل شدن آب انگور به ژله لازم است. برای هم زدن و حل کردن شکر از یک قاشق چوبی استفاده نمایید.

وقتی شکر را اضافه کردید و آب انگور دوباره جوش آمد، ممکن است روی آن کف تولید شود. می توانید با قاشق به آرامی این کف ها را بردارید یا برای جلوگیری از ایجاد کف، نصف قاشق غذاخوری (7 گرم) کره به آب انگور اضافه کنید.

  • اجازه دهید آب انگور به مدت یک دقیقه با حرارت بالا بجوشد.

هنگامی که شکر را اضافه می کنید ممکن است کمی دمای آب انگور پایین بیاید، پس دوباره آن را به جوش بیاورید. وقتی به جوش آمد، زمان بگیرید و دقیقا یک دقیقه آن را مدام هم بزنید.

بعد از آن، شعله را تا حد ممکن کم کنید تا آب انگور بیش از حد نجوشد. از این جا به بعد خیلی دقت کنید چون به شدت داغ است و اگر هنگام هم زدن روی شما بریزد ممکن است دچار سوختگی شوید. برای اینکه مطمئن شوید ژله شما به اندازه ی کافی جوشیده و به غلظت مورد نیاز رسیده،

پس از اتمام جوشیدن یک قاشق فلزی سرد داخل آن فرو ببرید و بگذارید تا ژله ی روی قاشق سرد شود، سپس غلظت آن را چک کنید. اگر به غلظت کافی نرسیده بود، یک دقیقه دیگر آن را بجوشانید تا غلیظ تر شود.

خرید پودر ژله انگور قرمز

نگهداری ژله

خرید پودر ژله انگور قرمز

  • 8 تا 12 شیشه درب دار را استریل کنید. 

اگر می خواهید ژله را به مدت طولانی تری نگه دارید، می توانید از شیشه های مخصوص کنسرو کردن مواد غذایی استفاده کنید که استریل شده هستند.

یک قابلمه آب را به جوش بیاورید و هر شیشه را به مدت ده دقیقه درون آن بگذارید. با استفاده از انبر شیشه ها را از درون آب جوش بیرون بیاورید و برعکس روی حوله آشپزخانه بگذارید تا آماده ی استفاده شوند.

اگر قابلمه شما به اندازه ی کافی بزرگ است می توانید تمام شیشه ها را به صورت یکجا درون آب جوش بگذارید. جوشاندن شیشه ها آن ها را استریل می کند و هر چیزی که درون شیشه باعث فاسد و خراب شدن ژله می شود را از بین ببرد.

اگر شیشه ها را استریل نکنید بیشتر از یک هفته نمی توانید از ژله ها استفاده نمایید.

  • درب شیشه ها را درون آب جوش بگذارید.

پودر ژله انگور قرمز تمام درب ها را درون یک کاسه ی استیل یا نشکن بگذارید و روی آن ها آب داغ بریزید. مطمئن شوید تمام درب ها درون آب داغ قرار گرفته اند. اجازه دهید تا زمانی که آماده ی استفاده شوند درون آب داغ بمانند.

برای سالم ماندن ژله، هم شیشه ها و هم درب هایشان باید به طور کامل استریل شوند. اگر از شیشه های مخصوص کنسرو کردن استفاده می کنید، لازم نیست از آب داغ استفاده نمایید چون ممکن است باعث آسیب لاستیک درب ها شده و به درستی بسته نشوند.

  • ژله ها را درون شیشه بریزید و حدود یک سانتی متر از بالای شیشه ها را خالی بگذارید.

 یک قیف روی شیشه قرار دهید و با استفاده از یک ملاقه یا پارچ ژله را درون شیشه بریزید، مراقب باشید تا روی دستتان نریزد. حدود یک سانتی متر (بین 0.64 تا 1.3 سانتی متر) از بالای شیشه ها را خالی بگذارید.

اگر ژله روی شیشه یا لبه های آن ریخت، فورا با یک دستمال خشک و تمیز آن را پاک کنید. اگر ژله روی لبه ها خشک شود ممکن است مانع بسته شدن کامل درب شیشه شده و هوا به داخل آن برود.

هنگامی که شیشه ها گرم هستند ژله را درون آن ها بریزید، چون ممکن است. با ریختن ژله گرم به داخل شیشه های سرد، شیشه ها ترک بخورند. فضای خالی ای که در بالای شیشه باقی می گذارید نقش مهمی در ذخیره و سالم ماندن ژله دارد.

  • درب شیشه ها را ببندید. 

با دقت درب ها را از آب گرم خارج کنید و آن ها را تکان دهید تا آب باقی مانده ی درونشان خارج شود، سپس آن ها را محکم ببندید. اگر شیشه ها خیلی داغ هستند می توانید از یک دستمال برای نگه داشتن آن ها استفاده کنید.

  • شیشه های در بسته را 10 دقیقه درون آب جوش بگذارید.

وقتی تمام شیشه ها را پر کردید و درشان را محکم بستید، به مدت 10 دقیقه درون آب جوش بگذارید. این کار باعث می شود هوای درون شیشه ها خارج شده، ماندگاری ژله بیشتر شده و شیشه ها محکم بسته شوند.

هر شیشه باید به طور کامل و به اندازه ی کافی درون آب جوش بماند.

  • بگذارید شیشه ها تا صبح خنک شوند.

  با استفاده از انبر شیشه ها را از آب جوش خارج کنید. حدود 12 ساعت طول می کشد تا شیشه ها خنک شوند، پس بهتر است تا صبح صبر کنید. همزمان که شیشه ها خنک می شوند، صداهایی از آن ها می شنوید.

این صداها نشانه این است که هوای داخل شیشه ها کاملا تخلیه شده و ژله شما مدت بیشتری سالم می ماند.

  • مطمئن شوید که شیشه ها کاملا محکم بسته شده اند.

 وقتی شیشه ها کاملا خنک شدند مطمئن شوید که محکم بسته شده اند. وسط درب ها را به داخل فشار دهید تا ببینید صدای تق یا چیز دیگری می شنوید. اگر درب به داخل فرو رفت یا صدایی شنیدید،

یعنی به درستی بسته نشده اند. اما اگر درب هیچ تکانی نخورد، یعنی شیشه ها محکم بسته شده اند و ژله شما مدت زمان بیشتری سالم باقی می ماند. همچنین می توانید شیشه را از درب بگیرید و آن را بلند کنید،

اگر هوای داخل شیشه به درستی خارج شده باشد خیلی راحت می توانید شیشه را با درب بلند کنید. چنانچه درب محکم بسته نشده بود می توانید ژله را خارج کرده و مراحل را دوباره از اول انجام دهید: شیشه را استریل کنید، درب ها را درون آب داغ بگذارید، ژله را بجوشانید و تمام مراحلی که قبلا گفتیم را دوباره انجام دهید.

  • می توانید این ژله را تا 12 ماه نگه دارید. 

اگر به درستی شیشه ها بسته شده باشند و دربشان باز نشود می توان تا 12 ماه آن ها را ذخیره کرد.

ی توانید آن ها را در کابینت بگذارید یا برای دوستان و عزیزانتان ببرید. اگر شیشه ها به درستی استریل و بسته نشوند، بیشتر از یک هفته نمی شود از ژله ها استفاده کرد.

بعد از شش تا هشت ماه، رنگ ژله کمی تیره تر و غلظت آن کمی رقیق تر می شود. هرچند که خراب نشده اند و هنوز هم می شود آن ها را خورد، اما به خوشمزگی اول نیستند. پس بهتر است حداکثر تا شش ماه بعد از درست کردن ژله آن ها را میل کنید.