نان کرانچ دارچین

این ترکیبی عالی، یک شیرینی گرم و جویدنی با پوسته ترد و شیرین است. بیایید بررسی کنیم که چه چیزی این شیرینی را بسیار غیرقابل مقاومت می کند و چرا به سرعت تبدیل به یک غذای اصلی صبحانه می شود. چیزی که شیرینی کرانچ دارچینی را از نان شیرینی دارچینی معمولی متمایز می کند، بافت نرم، جویدنی و ترد آن است. این راز در لایه‌های شکری نهفته است که در طول پخت کمی کاراملی می‌شود و یک لایه بیرونی ترد و تقریباً شیرین ایجاد می‌کند. این بافت ترد، خمیر جویدنی و متراکم شیرینی را تکمیل می کند. وقتی برشته می‌شود، با تشدید ترد کردن، نان شیرینی لذت‌بخش‌تر می‌شود و هر لقمه را به یک تجربه لذت‌بخش تبدیل می‌کند.شما می توانید برای تهیه مواد اولیه این رسپی با ما تماس بگیرید و سفارش خودتان را به راحتی ثبت کنید.

مواد تشکیل دهنده نان قندی کرانچ دارچین

▢500 گرم آرد گندم پودرینه شمال به اضافه بیشتر به میزان لازم

▢40 گرم شکر

▢9 گرم مخمر فوری

▢300 گرم آب

▢6 گرم نمک

▢30 گرم روغن پخت و پز

رویه کرانچ شکر دارچینی:

▢2 قاشق چایخوری پودر دارچین پودرینه شمال

▢60 گرم شکر قهوه ای

▢60 گرم شکر

▢30 گرم آرد همه منظوره

▢1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

▢۲۸ گرم کره

برای جوشاندن نان شیرینی (گزینه 1):

▢ آب 2 لیتر

▢60 گرم شربت عسل یا مالت جو

برای جوشاندن نان شیرینی (گزینه 2):

▢ آب 2 لیتر

▢20 گرم پودر مالت غیر دیاستاتیک

▢۱۵ گرم شکر

دستورالعمل ها

خمیر را آماده کنید:

همه مواد را در یک کاسه بزرگ از یک همزن ایستاده مجهز به اتصال قلاب خمیر قرار دهید. خمیر را با سرعت کم به مدت 8 دقیقه ورز دهید. ممکن است لازم باشد خمیر را چندین بار متوقف کنید و جای خود را تغییر دهید.

ورز دهید تا خمیر صاف و کشدار شود. اگر خیلی خشک بود مایع بیشتری اضافه کنید یا اگر خیلی مرطوب بود آرد بیشتری اضافه کنید. خمیر نان شیرینی معمولاً در مقایسه با خمیر نان معمولی سفت‌تر است، اما نباید خشک شود.

مقدار کمی از خمیر را بگیرید و سپس کمی صاف کنید و به آرامی سعی کنید خمیر را بکشید. اگر کشیده شده باشد و نور بتواند از کشش عبور کند، خمیر با ورز دادن تمام می شود. اگر هنگام کشش خمیر پاره شد، باید خمیر را کمی بیشتر در میکسر ورز دهید. گلوتن به خوبی توسعه یافته نیز شیرینی های جویدنی را تولید می کند.

اثبات خمیر:

کاسه را کمی روغن بزنید. روی آن را با یک پلاستیک پوشانده شده با اسپری پخت و پز بپوشانید و بگذارید در جای گرم بماند تا اندازه آن دو برابر شود، حدود 1 ساعت یا بیشتر (بسته به دما). بعد از اینکه خمیر کاملا سفت شد، فر را با دمای 425 فارنهایت (220 درجه سانتیگراد) برای فر معمولی، 400 فارنهایت (200 درجه سانتیگراد) برای فر کانوکشن گرم کنید.

رویه را آماده کنید:

در حالی که منتظرید تا خمیر سفت شود، رویه را آماده کنید. همه مواد را در یک کاسه با هم ترکیب کنید و کنار بگذارید

شیرینی را شکل دهید:

من این را روش تنبلی می نامم. خمیر را سوراخ کرده و به 8 قسمت مساوی تقسیم کنید (هر کدام تقریباً 4 اونس). خمیر را با کف دست بکشید و سپس لبه آن را به سمت مرکز بکشید تا به شکل یک توپ خمیر در بیاید. این کار را با بقیه خمیر تکرار کنید. از یک چاپستیک یا انگشت شست خود استفاده کنید تا وسط خمیر را سوراخ کنید و به آرامی آن را بکشید تا شبیه شیرینی شود. با بقیه گلوله های خمیر این کار را تکرار کنید

به شیرینی ها استراحت دهید:

یک تابه بزرگ را با کاغذ روغنی بپوشانید. سطح را کمی روغن بزنید و شیرینی های شکل داده شده را روی آن قرار دهید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه در جای گرم بماند و در حین آماده کردن حمام آب یا بخارپز.

نان شیرینی را بجوشانید:

حدود 2 لیتر آب را در یک قابلمه کم عمق، حداقل حدود 1 1/2 اینچ، به جوش بیاورید. اگر گزینه 2 را انجام می دهید، عسل را برای گزینه 1 یا پودر مالت غیر دیاستاتیک و شکر اضافه کنید. این کمک می کند تا شیرینی ها هنگام پخت به خوبی قهوه ای شوند.

انگشتانم را کمی روغن زدم و سپس به آرامی نان شیرینی را برداشتم و روی آب در حال جوش گذاشتم. 2 تا 3 عدد نان شیرینی را در هر طرف به مدت 60 ثانیه بجوشانید. اگر دوست دارید نان شیرینی واقعا جویدنی باشد، هر طرف آن را به مدت 2 دقیقه بجوشانید. شیرینی ها را با یک قاشق شکاف برداشته و به یک ورقه پخت که با کاغذ روغنی پوشانده شده است منتقل کنید، دو طرف درز را پایین بیاورید. شیرینی های خیس را با رویه شکر دارچینی بپاشید

پخت:

در فر از قبل گرم شده به مدت 20-25 دقیقه یا تا زمانی که قهوه ای طلایی شود می پزیم

از فر خارج کنید و روی توری خنک کننده بگذارید تا خنک شوند

نکات دستور العمل

بسته به رطوبت و آردی که استفاده می کنید، ممکن است لازم باشد مایع بیشتری اضافه کنید، اما با مقدار ذکر شده در دستور شروع کنید.

شما می توانید با خرید مواد اولیه این رسپی، به راحتی این غذای خوشمزه و سالم را درست کنید. همچنین اگر  بیزینس شما، رستوران یا فروش غذا های رژیمی هست، حتما این رسپی برای شما مفید هست. فقط کافیه با ما تماس بگیرید و به راحتی سفارش خودتون رو ثبت کنید.

01132381130

تهیه شده در صنایع غذایی پودرینه شمال(احدی نژاد)