نان سیب زمینی کره ای(Goguma ppang)

چه به دنبال یک خوراکی سرگرم‌کننده یا یک میان‌وعده آرام‌بخش باشید، این نان سیب‌زمینی شکل یک راه خوشمزه برای لذت بردن از سیب‌زمینی ساده را ارائه می‌دهد. . شما می توانید برای تهیه مواد اولیه این رسپی با ما تماس بگیرید و سفارش خودتان را به راحتی ثبت کنید.
نان سیب زمینی شکل
نانوایی های کره ای به خاطر خلاقیت و عشق به ترکیب طعم های سنتی با پیچ و تاب های مدرن شناخته شده اند. نان سیب زمینی شکل نیز از این قاعده مستثنی نیست. این فرهنگ غذایی گسترده‌تر کره را منعکس می‌کند که شامل بازیگوشی، زیبایی‌شناسی و ترکیب مواد غیرمنتظره است. نان و شیرینی‌های کره‌ای اغلب از تکنیک‌های غربی الهام می‌گیرند، اما با پیچ و تاب محلی اقتباس شده‌اند و ترکیبی منحصربه‌فرد ایجاد می‌کنند که برای مخاطبان وسیعی جذاب است. این نان به ویژه پس از به دست آوردن محبوبیت از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی، که در آن کاربران از ظاهر واقعی سیب زمینی آن شگفت زده شدند و ویدئوهایی از برش دادن خود در نان را برای آشکار کردن فضای نرم و لذیذ داخل نان به اشتراک گذاشتند، محبوب شد. یکی دیگر از نان‌های محبوب‌تر سیب‌زمینی، نان سیب‌زمینی شیرین است که به نام Goguma ppang شناخته می‌شود که دارای پوست بنفش در بیرون است.
نان سیب زمینی کره ای به شکل سیب زمینی چیست؟
در نگاه اول به راحتی می توان این نان را با یک سیب زمینی برشته اشتباه گرفت. شکل نامنظم، ضربدری و بیرونی کمی ترد آن که با گرد و غبار ملایم نشاسته یا آرد سیب زمینی پوشانده شده است، ظاهری روستایی و خاکی به آن می دهد که شبیه چیز واقعی است. اما آن را گاز بگیرید، و با یک فضای داخلی نرم و جویدنی مواجه می شوید که طعم غنی و لطیف سیب زمینی را به همراه دارد. در حالی که این نان اخیراً به فرهنگ نانوایی کره ای افزوده شده است، اما قبلاً به عنوان یک غذای راحتی رضایت بخش شهرت پیدا کرده است. با ترکیب تکنیک‌های سنتی نان‌سازی با شیرینی لطیف پوره سیب‌زمینی، خمیر به گونه‌ای ساخته می‌شود که بافت بالشی با رنگی خوش طعم به نان بدهد. خمیر را با دست به شکل‌های کوچک و نامنظم شبیه سیب‌زمینی در می‌آورند، سپس کمی با نشاسته یا آرد سیب‌زمینی پودر می‌شوند تا توهم پوست طبیعی سیب‌زمینی ایجاد شود. برخی از تغییرات حتی علائم یا لکه های کوچکی را اضافه می کنند تا ظاهر “چشم” را روی سیب زمینی تقلید کنند.
سورپرایز داخل
چیزی که واقعاً این نان را فراتر از شکل عجیب و غریب آن ارتقا می دهد، طعم آن است. ترکیب خمیر دم کرده سیب زمینی و پر کردن آن تضاد شگفت انگیز و لذت بخشی را ایجاد می کند. من با استفاده از سیب زمینی آب پز، ژامبون و پنیر یک فیلینگ خوشمزه درست کردم. هنگامی که نان پخته می شود، این فیلینگ ذوب شده و لطیف می شود و خرده های نرم و لطیف را تکمیل می کند.
زمان آماده سازی 20 دقیقه زمان پخت 25 دقیقه خمیر را دو بار: 2 ساعت زمان کل ساعت 2 ساعت و 45 دقیقه
برای خمیر:
▢350 گرم آرد گندم پودرینه شمال به علاوه بیشتر برای گردپاشی
▢1 قاشق چایخوری مخمر فوری
▢20 گرم شکر
▢۵۶ گرم کره بدون نمک نرم شده
▢80 گرم شیر کامل به اضافه بیشتر در صورت نیاز
▢50 گرم تخم مرغ
▢۵ گرم نمک
پر کردن:
▢100 گرم ژامبون خرد شده
▢120 گرم پنیر موزارلا رنده شده
▢75 گرم ذرت شیرین در صورت یخ زدگی ذوب می شود
▢60 گرم مایونز کیوپی یا مایو معمولی
▢¼ قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه پودرینه شمال
▢نمک به میزان دلخواه
برای پوشش:
▢120 گرم آرد سویا پودرینه شمال یا آرد جو دوسر پودرینه شمال
▢ مقدار کمی پودر کنجد سیاه ریز آسیاب شده
برای خمیر:
▢500 گرم سیب زمینی تقسیم شده
دستورالعمل ها
حدود 500 گرم سیب زمینی (کمی بیشتر از یک پوند) تهیه کنید. آنها را به قطعات کوچک خرد کنید
سیب زمینی و ذرت را آماده کنید:
یک قابلمه متوسط آب را به جوش بیاورید. سیب زمینی ها را اضافه کنید و بپزید تا زمانی که چنگال نرم شوند اما نرم نشوند، شاید حدود 5 دقیقه یا کمتر. آب جوش را تخلیه کنید.
سیب زمینی ها را با چنگال یا پوره سیب زمینی له کنید. حدود 140 گرم (2/3 فنجان) برای خمیر و بقیه را برای فیلینگ بگیرید. قبل از استفاده از آن برای تهیه خمیر، اجازه دهید تا خنک شود تا حداقل ولرم شود
من از ذرت شیرین یخ زده استفاده می کنم که ذرت را آب کردم. اگر از دانه‌های ذرت تازه استفاده می‌کنید، آن‌ها را به مدت 2 تا 3 دقیقه در آب بجوشانید و سپس آب پخت را خالی کنید.
خمیر را آماده کنید:
تمام مواد خمیر را در یک کاسه استند میکسر بریزید. 140 گرم (2/3 فنجان) سیب زمینی له شده را اضافه کنید. از یک قلاب خمیر استفاده کنید تا مخلوط را کمی هم بزنید تا زمانی که دستگاه را روشن می کنید، مواد خشک به همه جا پرواز نکنند.
شروع به ورز دادن خمیر روی سرعت 2 (روی KA) به مدت 2 دقیقه کنید و سپس سرعت را به 4 برسانید و به ورز دادن ادامه دهید تا خمیر یکدست شود، 5 دقیقه دیگر یا بیشتر. خمیر هنوز کمی چسبناک و نرم به نظر می رسد و کناره های کاسه را پاک می کند اما همچنان به ته کاسه می چسبد. از یک سوهان نیمکتی یا یک کاردک محکم برای خراش دادن کناره های کاسه تا نیمه ورز دادن استفاده کنید تا مطمئن شوید که همه مواد ورز داده شده اند.
اثبات اول:
یک ظرف بزرگ را کمی روغن بزنید و خمیر را داخل ظرف قرار دهید. روی آن را بپوشانید و بگذارید در جای گرم (حدود 82 درجه فارنهایت/28 درجه سانتیگراد ایده آل است) به مدت 1 تا 1/2 ساعت بسته به دما بماند تا حجم خمیر دو برابر شود.
چگونه از آن لذت ببریم
نان سیب زمینی شکل را می توان به عنوان یک میان وعده، یک وعده غذایی سبک یا حتی یک افزودنی عجیب به شام میل کرد. برخی از افراد دوست دارند آن را کمی گرم کنند و اجازه می‌دهند که فیلینگ بسیار لطیف و آرام‌بخش شود و آن را به انتخابی ایده‌آل برای ماه‌های سرد تبدیل کند.
نحوه نگهداری و گرم کردن مجدد

  1. در دمای اتاق: اگر قصد دارید نان را ظرف یک یا دو روز بخورید، اجازه دهید نان کاملا خنک شود و سپس آن را در ظرف دربسته قرار دهید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.
  2. در فریزر: من معمولاً نان را در یخچال نگهداری نمی‌کنم زیرا نان را خشک می‌کند و حتی سریع‌تر کهنه می‌شود. من ترجیح می دهم آنها را فریز کنم. بگذارید نان کاملا خنک شود و سپس هر تکه نان را به صورت جداگانه در پلاستیک یا فویل آلومینیومی بپیچید تا از سوختن فریزر جلوگیری شود. نان پیچیده شده را در یک کیسه یا ظرف قابل بسته شدن مجدد در فریزر قرار دهید.
  3. زمان مصرف غذا، به آرامی آن را در فر (حدود 350 فارنهایت/180 درجه سانتیگراد) به مدت 10-15 دقیقه یا در مایکروویو، پوشانده شده با یک حوله کاغذی مرطوب، به مدت 30 ثانیه گرم کنید.
    شما می توانید با خرید مواد اولیه این رسپی، به راحتی این غذای خوشمزه و سالم را درست کنید. همچنین اگر بیزینس شما، رستوران یا فروش غذا های رژیمی هست، حتما این رسپی برای شما مفید هست. فقط کافیه با ما تماس بگیرید و به راحتی سفارش خودتون رو ثبت کنید.
    01132381130
    تهیه شده در صنایع غذایی پودرینه شمال(احدی نژاد)