موس ماچا و آرد برنج

موس ماچا خامه ای با آرد برنج

این یک دسر عالی برای طرفداران چای سبز ماچا است! روی موس خامه‌ای، لیدی فینگر های ماچا، تزئین می‌شود. هنگام اضافه کردن خامه فرم گرفته به موس، ابتدا مطمئن شوید که موس سرد شده است. ما در ادامه طرز تهیه یکی از  انواع  دسر موس را به شما آموزش می دهیم. شما می توانید برای تهیه مواد اولیه این رسپی با ما تماس بگیرید و سفارش خودتان را به راحتی ثبت کنید.

مقدار پودر ماچا را بسته به علاقه خود تنظیم کنید. آرد برنج به طور طبیعی بدون گلوتن است. با استفاده از جایگزین های بدون گلوتن برای سایر مواد در صورت نیاز، این غذا را کاملاً بدون گلوتن درست کنید.

مواد لازم

برای موس

1 قاشق چایخوری (3 گرم) ژلاتین بدون طعم

2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) آب

1⅓ فنجان (320 میلی لیتر) شیر

2 قاشق غذاخوری (20 گرم) آرد برنج ممتاز عطری پودرینه شمال

½ فنجان (100 گرم) شکر

1-2 قاشق چایخوری (2-4 گرم) پودر ماچا

1 فنجان (240 میلی لیتر) خامه غلیظ

برای لیدی فینگرها

1-2 قاشق چایخوری (2-4 گرم) پودر ماچا

⅓ فنجان (50 گرم) آرد برنج ممتاز عطری پودرینه شمال

2 (120 گرم) تخم مرغ

⅓ فنجان (60 گرم) شکر

روش تهیه

برای موس

در یک کاسه کوچک، ژلاتین را روی 2 قاشق غذاخوری آب بپاشید. بگذارید 5 دقیقه خیس بخورد.

در یک قابلمه شیر، آرد برنج و شکر را با هم مخلوط کنید. پودر ماچا را در مخلوط شیر الک کنید. مدام روی حرارت متوسط ​​زیاد هم بزنید. بگذارید به جوش بیاید و بجوشانید تا کرم رنگ شود. حرارت را خاموش کنید.

ژلاتین نرم شده را به مخلوط ماچا اضافه کنید. هم بزنید و بگذارید خنک شود.

در یک کاسه دیگر، 3/4 فنجان (180 میلی لیتر) خامه غلیظ را بزنید تا قله های نرم تشکیل شود. داخل مخلوط ماچا بریزید.

فنجان های سرو را حدود 80 درصد پر کنید. فنجان ها را در یخچال خنک کنید.

برای لیدی فینگرها

فر را با دمای 340 درجه فارنهایت (170 درجه سانتیگراد) گرم کنید. پودر ماچا را الک کرده و با آرد برنج مخلوط کنید.تخم مرغ ها را جدا کنید. 2 قاشق غذاخوری (25 گرم) شکر را به زرده تخم مرغ اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سفیده های تخم مرغ را در یک کاسه تمیز و خشک بزنید. 2 قاشق غذاخوری (25 گرم) شکر را در 3 قسمت به سفیده تخم مرغ اضافه کنید. آنقدر بزنید تا قله های سفت تشکیل شود. مخلوط سفیده تخم مرغ را داخل زرده تخم مرغ بریزید. مخلوط آرد برنج را اضافه کنید. وقتی خمیر خوب مخلوط شد، آن را به کیسه شیرینی با نوک گرد منتقل کنید. یک ورقه پخت را با کاغذ روغنی بپوشانید. خمیر را به شکل دایره هایی به قطر 1 اینچ (3 سانتی متر) بریزید. حدود 15 دقیقه بپزید.

برای پذیرایی

1/4 فنجان (60 میلی لیتر) خامه غلیظ باقیمانده را روی آب یخ بزنید تا قله های نرم تشکیل شود. یک قاشق از خامه فرم گرفته را روی موس سرد شده قرار دهید و روی آن را با یک کلوچه قرار دهید. آماده سرو می باشد. نوش جان.

شما می توانید با خرید مواد اولیه این رسپی، به راحتی این غذای خوشمزه و سالم را درست کنید. همچنین اگر  بیزینس شما، رستوران یا فروش غذا های رژیمی هست، حتما این رسپی برای شما مفید هست. فقط کافیه با ما تماس بگیرید و به راحتی سفارش خودتون رو ثبت کنید.

01132381130

تهیه شده در صنایع غذایی پودرینه شمال(احدی نژاد)