ماسک روشن کننده پوست و کاهش مو صورت

استفاده از ماسک آرد برنج و شیر برای کاهش موهای صورت:
2 قاشق غذاخوری آرد برنج ممتاز عطری پودرینه شمال را با مقدار کافی شیر مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. برای فواید بیشتر، چند قطره عسل یا گلاب اضافه کنید. خمیر را در مناطقی از صورت خود بمالید که می خواهید رشد مو را کاهش دهید.
خمیر را به آرامی با حرکات دایره ای به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه دیگر روی پوست بماند تا مواد به پوست نفوذ کنند. ماسک را با آب ولرم بشویید و پوست خود را خشک کنید. این روند را ۲ تا ۳ بار در هفته برای بهترین نتیجه تکرار کنید.

10 مورد از فواید آرد برنج برای پوست

  1. به لایه برداری کمک می کند
    پک صورت آرد برنج لایه برداری عالی روی پوست انجام می دهد و سلول های مرده را از بین می برد. کثیفی های انباشته شده در منافذ را از بین می برد و آنها را باز می کند. بنابراین باعث ایجاد لکه های تیره و لکه های کمتری می شود. بافت درشت، کثیفی ها را پاک می کند و پوست روشن زیر آن را برجسته می کند.
  2. چربی اضافی را از بین می برد
    آرد برنج به دلیل توانایی آن در جذب چربی اضافی از پوست شناخته شده است. این باعث می شود که به ویژه برای افرادی با انواع پوست چرب یا مختلط مفید باشد. با لایه برداری ملایم پوست و جذب چربی اضافی، آرد برنج می تواند به کنترل درخشندگی کمک کند، ظاهر چربی را به حداقل برساند و پوست را شاداب تر و متعادل تر نشان دهد.
  3. رنگ روشن تری را فراهم می کند
    اعتقاد بر این است که آنزیم های طبیعی موجود در آرد برنج به روشن شدن پوست و یکنواخت شدن رنگ آن کمک می کند. استفاده منظم از محصولات مبتنی بر آرد برنج به طور بالقوه می تواند ظاهر لکه های تیره، رنگدانه ها و رنگ ناهموار پوست را کاهش دهد و در نتیجه پوستی روشن تر و درخشان تر داشته باشد.
  4. تحریک پوست را کاهش می دهد
    آرد برنج دارای خواص تسکین دهنده ای است که می تواند به کاهش تحریک و التهاب پوست کمک کند. از فواید آرد برنج برای صورت نیز می توان به تسکین پوست حساس یا تحریک شده اشاره کرد. عمل لایه برداری ملایم آرد برنج به حذف سلول های مرده پوست و باز شدن منافذ بدون ایجاد تحریک بیشتر کمک می کند.
  5. بافت بهتر پوست را ترویج می کند
    ذرات ریز آرد برنج به عنوان یک لایه بردار ملایم عمل می کند و به حذف سلول های مرده پوست کمک می کند و بافت پوست را صاف تر می کند. لایه برداری منظم با محصولات مبتنی بر آرد برنج می تواند به باز کردن منافذ، کاهش ظاهر لکه ها و بهبود بافت و رنگ کلی پوست کمک کند. می تواند پوست را نرم تر، صاف تر و صاف تر کند.
  6. از آسیب خورشید محافظت می کند
    آرد برنج حاوی ترکیبات طبیعی مانند اسید فرولیک و اوریزانول است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند. این آنتی اکسیدان ها می توانند از پوست در برابر اشعه مضر UV محافظت کرده و آسیب های ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید را به حداقل برسانند.
  7. ممکن است به بهبود زخم کمک کند
    آرد برنج به طور سنتی در برخی فرهنگ ها به عنوان یک درمان طبیعی برای بهبود زخم ها استفاده می شود. اعتقاد بر این است که محتوای نشاسته در آرد برنج به تسکین و محافظت از پوست آسیب دیده کمک می کند. بافت ریز آرد برنج همچنین به آن اجازه می دهد تا به ناحیه زخم بچسبد و یک سد محافظ تشکیل دهد که به روند بهبودی کمک می کند.
  8. پوست را سفت می کند
    آرد برنج اغلب در محصولات مراقبت از پوست و درمان‌های خانگی استفاده می‌شود که ادعا می‌کنند اثر سفت‌کنندگی روی پوست دارند. هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود، آرد برنج می تواند به سفت شدن موقت پوست کمک کند و ظاهری سفت تر و برجسته تر به آن بدهد.
    این اثر به دلیل محتوای نشاسته در آرد برنج است که می تواند یک احساس سفت شدن موقت در سطح پوست ایجاد کند.
  9. به خلاص شدن از شر چین و چروک کمک می کند
    آرد برنج به دلیل پتانسیل آن برای بهبود ظاهر چین و چروک، گاهی در محصولات مراقبت از پوست ضد پیری گنجانده می شود. به عنوان یک لایه بردار ملایم، آرد برنج می تواند به حذف سلول های مرده پوست و افزایش گردش سلولی کمک کند، که ممکن است به یک پوست صاف تر و جوان تر کمک کند.
    علاوه بر این، آنتی اکسیدان های موجود در آرد برنج می تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک کند، که می تواند به شکل گیری چین و چروک کمک کند.
  10. حلقه های تاریک را کاهش می دهد
    اعتقاد بر این است که آرد برنج دارای خواصی است که می تواند به کاهش ظاهر سیاهی زیر چشم کمک کند. عمل لایه برداری ملایم آرد برنج می تواند گردش خون بهتر در ناحیه را بهبود بخشد و به کاهش ظاهر تیرگی کمک کند.
    علاوه بر این، اثرات روشن کننده آرد برنج ممکن است به یکنواخت شدن رنگ پوست اطراف چشم کمک کند و دید سیاهی دور چشم را کاهش دهد.

تهیه شده در صنایع غذایی پودرینه شمال

جهت خرید مواد اولیه با ما تماس بگیرید

01132381130