دسر ترکی محلبی

محلبی یکی از دسرهای خوشمزه می باشد که اصالت آن برای کشور ترکیه می باشد شما می توانید به راحتی در منزل با مواد در دسترس تهیه کنید. این دسر شباهت زیادی به فرنی دارد و بسیار پر طرفدار است شما می توانید محلبی را در طعم ها و مزه های مختلف تهیه کنید و می توانید به صورت قالبی یا در لیوان های سرو تک نفره ریخته و سرو کنید. در ادامه روش تهیه دسر محلبی زعفرانی و شکلاتی با خامه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید. شما می توانید برای تهیه مواد اولیه این رسپی با ما تماس بگیرید و سفارش خودتان را به راحتی ثبت کنید.

مواد لازم
نشاسته ذرت پودرینه شمال ۹۰ گرم یا ۸ ق غذا خوری
شکر ۱۴۰ گرم حدود ۸ ق غذا خوری
گلاب ۳۰ گرم معادل ۳ ق غذا خوری
پودر هل پودرینه شمال 1 قاشق چای خوری
خامه صبحانه ۷۰ گرم حدود ۴ ق غذا خوری
شیر ۴ پیمانه
پودر کاکائو ۱ ق مربا خوری
زعفران دم کرده ۲ ق غذا خوری
وانیل ۱/۴ ق چای خوری
طرز تهیه محلبی زعفرانی
مرحله اول: مخلوط کردن نشاسته و شکر
داخل یک قابلمه شکر و نشاسته ذرت را بریزید سپس شیر سرد را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا گلوله های نشاسته باز شود سپس روی حرارت بگذارید.
مرحله دوم: افزودن طعم دهنده ها
مواد را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا بوی خامی نشاسته از بین برود و به غلظت فرنی برسد وقتی به این غلظت رسید حرارت را خاموش ، وانیل ، پودر هل و گلاب را اضافه کنید و هم بزنید.
مرحله سوم: افزودن خامه
مقداری از مایه محلبی را داخل یک کاسه ریخته و خامه را به آن اضافه کنید و هم بزنید سپس به مواد قابلمه اضافه کنید این کار باعث می شود خامه نبرد خوب مواد را هم بزنید تا یکدست شود در اینجا مایه محلبی ساده ما آماده است اگر دوست دارید به صورت ساده تهیه کنید داخل لیوان ریخته و در یخچال بگذارید اگر دوست دارید سه رنگ درست کنید مقداری از محلبی ساده را داخل لیوان ها بریزید تا لایه های بعدی را آماده کنید.
مرحله چهارم: محلبی زعفرانی و شکلاتی
باقی مانده مایه محلبی را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید سپس به یکی زعفران و به یکی پودر کاکائو اضافه کنید و خوب هم بزنید سپس به ترتیب روی محلبی ساده وانیلی ریخته و روی آن را با پودر پسته یا نارگیل تزئین کنید شما می توانید محلبی را هم به صورت گرم و هم خنک سرو کنید. نوش جان

نکات
اگر در حین کار متوجه شدید مایه محلبی خیلی زیاد سرد شده روی حرارت قرار دهید و کمی هم بزنید تا مواد گرم شود.
شما با افزودن پوره میوه دلخواه مانند موز یا توت فرنگی محلبی میوه ای تهیه کنید.
می توانید در روی یا کف استکان های که قرار است محلبی را سرو کنید کمی بیسکویت خرده شده بریزید.
حرارت در حین تهیه محلبی باید کم باشد تا بوی نشاسته رفع شود.

شما می توانید با خرید مواد اولیه این رسپی، به راحتی این غذای خوشمزه و سالم را درست کنید. همچنین اگر بیزینس شما، رستوران یا فروش غذا های رژیمی هست، حتما این رسپی برای شما مفید هست. فقط کافیه با ما تماس بگیرید و به راحتی سفارش خودتون رو ثبت کنید.
01132381130
تهیه شده در صنایع غذایی پودرینه شمال(احدی نژاد)