دسر ایتالیایی پولنتا

پولنتا پیش غذای اصیل ایتالیایی است که علاوه بر ایتالیا در کشورهای آمریکای لاتین مثل برزیل و آرژانتین هم رواج دارد. این پیش غذا از حل کردن آرد ذرت در آب یا شیر یا آب گوشت و مرغ تهیه می‌شود. طرز تهیه پیش غذای ایتالیایی پولنتا چندان پیچیده نیست و استفاده از آب گوشت یا مرغ به پولنتا ایتالیایی طعم بیشتری به این پیش غذا می‌دهد. نکته دیگری که طعم این پیش غذا را خوشمزه‌تر و بافت آن را نرم‌تر می‌کند، استفاده از پنیر در آن است. پنیر استفاده شده در پولنتا می‌تواند کاملا سلیقه‌ای و بسته به ذائقه‌تان باشد؛ اما به نسبت پنیر خامه‌ای و پنیر پارمزان جز پنیرهایی هستند که برای تهیه پولنتا بیشتر استفاده می‌شود. پولنتا را علاوه بر پیش غذا می‌توانید در کنار غذاهایی مثل خوراک گوشت نیز سرو کنید. شما می توانید برای تهیه مواد اولیه این رسپی با ما تماس گرفته و سفارش خود را ثبت کنید.
مواد لازم
5 فنجان (1.2 لیتر) آب، شیر، یا آب مرغ یا آب سبزیجات
1 فنجان (140 گرم) آرد ذرت پودرینه شمال
نمک
2 قاشق غذاخوری (30 گرم) کره یا روغن زیتون فوق بکر، همچنین روغن بیشتری برای سرخ کردن یا گریل کردن، در صورت تمایل
روش تهیه
آب، شیر یا آب سبزیجات را به یک ظرف یا قابلمه بزرگ اضافه کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید. در حین هم زدن آرد ذرت بپاشید (لازم نیست آب در حال جوشیدن باشد). مرتباً هم بزنید و بگذارید بجوشد تا پولنتا آنقدر غلیظ شود که شروع به جوش خوردن کند. برای جلوگیری از تهدیگ بستن، حرارت را فوراً کم کنید و به پختن ادامه دهید، مرتباً با قاشق یا کفگیر سیلیکونی هم بزنید و کف قابلمه را بتراشید تا نسوزد، تا زمانی که پولنتا غلیظ شود و از کنار قابلمه جدا شود، حدود 30 دقیقه برای آرد ذرت از قبل خیس شده و 50 دقیقه برای آرد ذرت خشک. . با نمک مزه دار کنید.
کره یا روغن زیتون را با قاشق، کاردک سیلیکونی یا همزن مخلوط کنید. پولنتا از چربی اضافه شده براق می شود و باید غلیظ، خامه ای و صاف به نظر برسد. اگر پولنتا توده تشکیل داد، با همزن برقی به شدت هم بزنید تا جدا شود. اگر پولنتا خیلی سفت شد یا شروع به سفت شدن کرد، مقدار کمی آب، آب یا شیر اضافه کنید و با همزن هم بزنید تا مایع کاملاً جا بیفتد و هیچ توده ای باقی نماند.
بلافاصله با مواد دلخواه سرو کنید، یا برای سرخ کردن یا کباب کردن ادامه دهید.
برای سرخ کردن یا کباب کردن: یک ماهیتابه لبه دار را با روغن زیتون چرب کنید. پولنتا داغ را در ماهیتابه بریزید، سپس از یک کفگیر استفاده کنید تا به طور یکنواخت پخش شود. یک ورق پوست یا پوشش پلاستیکی را روی سطح قرار دهید تا سطحی صاف و یکدست شود. ظرف را به خوبی در پلاستیک بپیچید و در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود و حداقل 5 ساعت یا تا یک شب تمام شود. با استفاده از یک کاردک نازک، بلوک پولنتا را شل کنید. روی تخته برش معکوس کنید. پولنتا را به صورت مربع، مستطیل، مثلث یا دایره به دلخواه برش دهید. برای تفت دادن، یک تابه بزرگ چدنی را روی حرارت زیاد گرم کنید. کف ماهیتابه را با روغن بپوشانید، سپس در هنگام براق شدن، پولنتا را اضافه کنید. حدود 3 دقیقه بدون مزاحمت بپزید تا قهوه ای، ترد و به راحتی از ماهیتابه خارج شود. برای کباب کردن، گریل زغال چوب یا گاز را روی حرارت زیاد گرم کنید. پولنتا را اضافه کنید و بدون مزاحمت بپزید تا قهوه ای، ترد و به راحتی از گریل خارج شود، حدود 3 دقیقه. آن را برگردانید و در سمت دوم تکرار کنید. روی آن را با همراهی های دلخواه (مانند گوشت چرخ کرده و قارچ) سرو کنید.
صنایع غذایی پودرینه شمال، با دارا بودن حدود 40 سال سابقه در امر تهیه و توزیع انواع محصولات سلامت محور بصورت عمده آماده دریافت سفارشات شما می باشد.
تهیه شده در صنایع غذایی پودرینه شمال(احدی نژاد)
جهت خرید مواد اولیه این رسپی خوشمزه می تونید با ما تماس بگیرید.
01132381130