خواص ماسک آرد برنج برای پوست

آرد برنج یک ماده متداول است که به ماسک‌های صورت خانگی اضافه می‌شود و ظاهراً توانایی لایه‌برداری و روشن‌کردن پوست و محافظت از آسیب‌های UV را دارد.
برخی از اجزای فعال زیستی برنج از جمله اسید فرولیک، PABA و عصاره اسید فیتیک در محصولات مراقبت از پوست برای روشن کردن لکه های تیره، لایه برداری پوست و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش استفاده می شود. اما این مواد در عصاره ها بیشتر از خود آرد برنج متمرکز هستند.
نشاسته برنج همچنین در محصولات آرایشی و بهداشتی برای جذب روغن و کاهش درخشندگی استفاده می شود. اگر می‌خواهید یک ماسک آرد برنج در خانه خودتان درست کنید، احتمالاً بهترین نتایج را با ترکیب آن با موادی مانند روغن زیتون به دست خواهید آورد. آن را به پوست خود بمالید تا اثر لایه برداری داشته باشد.

آموزش هایی برای ماسک های آرد برنج در مطالعات بالینی مطرح شده که شامل چندین ماده است و ظاهراً پوست را روشن و نرم می کند. فریدلر می‌گوید: دستور العمل‌های معروف ماسک در اینترنت، آرد برنج را با جو، آووکادو، عسل، شیر، روغن کرچک و سفیده تخم‌مرغ ترکیب می‌کنند.
نظریه رابینسون بر این اساس است که آرد برنج تا زمانی که برای مدت کوتاهی از آن استفاده کنید، احتمالا پوست را تحریک نمی کند. در صورت احساس قرمزی، خارش یا علائم عفونت، مصرف آن را متوقف کنید.
اگر می خواهید ماسک آرد برنج خود را در خانه امتحان کنید، در اینجا یک دستور العمل ساده برای امتحان کردن وجود دارد:

3 قاشق غذاخوری (قاشق غذاخوری) پودر شیر را با 5 قاشق غذاخوری آرد برنج ممتاز پودرینه شمال مخلوط کنید.
۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با مخلوط بالا اضافه کنید (اگر پوستتان خیلی چرب است لازم نیست)
گلاب را به تدریج اضافه کنید تا خمیر غلیظی به دست آید.
روی صورت بمالید، سپس اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه در هوا خشک شود.
کمی آب بمالید تا ماسک شل شود، سپس به آرامی مالش دهید تا پوست لایه برداری شود. سپس آبکشی کنید.
گزینه ای دیگر؟ فریدلر پیشنهاد می کند که آرد برنج را به حمام خود اضافه کنید یا آن را در آب خیس کنید و از آن برای شستن بدن خود استفاده کنید.
فواید آرد برنج
آرد برنج را می توان به عنوان یک ماده بسیار بی نظیر برای بهبود مشکلات پوستی دانست. در حقیقت این ماده از آسیاب کردن برنج به دست می آید و به دلیل مواد مغذی سرشار خود می تواند برای امور بسیار زیادی مناسب باشد. ما در ادامه برخی از خواص و ویژگی های این ماده منحصر به فرد را خدمت شما عزیزان بیان کرده ایم تا بهتر و دقیق تر دلیل مفید بودن‌ آن را درک کنید.
 افزایش لطافت و نرمی پوست
 کاهش چربی پوست و کنترل ترشح سبوم
 قابلیت لایه برداری پوست
 کاهش تیرگی های پوست و شفاف سازی آن
 دارای حجم زیادی از ویتامین های گروه B برای جوانسازی پوست صورت
 افزایش کلاژن پوست
 بهبود آفتاب سوختگی پوست صورت
 و….
این موارد را می توان جزو رایج ترین مزایایی دانست که آرد برنج می تواند با خود داشته باشد. در حقیقت این ماده بی نظیر می تواند به کمک ترکیبات خود، سریع به لایه های زیرین پوست نفوذ کرده و املاح لازم را در اختیار آنها قرار دهد.