آموزش تهیه شیرینی نارگیلی اصیل به روش بازاری

شیرینی نارگیلی از شیرینی های خوشمزه و نوستالژی ایران است که شباهت بسیاری به شیرینی گردویی دارد و تقریبا روش پخت و داغ زدن در این دو شیرینی یکسان است. این شیرینی به خاطر داشتن طعم شیرین و منحصر به فرد و بافت نرم و دلپذیر همه ساله در فصول مختلف سال به خصوص ایام عید پخت می‌شود و جزو شیرینی های پرطرفدار است. طرز تهیه و روش پخت این شیرینی بسیار آسان است اما برای به دست آوردن طعم اصیل و بافت ترد و دلپذیر بهتر است مطابق دستور پیش بروید و کلیه نکات پخت را بررسی و اجرا نمایید. همینطور بهتر است مواد را به طور دقیق با ترازو اندازه گیری کنید. این شیرینی نارگیلی را می‌توانید به عنوان میان وعده ای دلچسب در کنار چای و نوشیدنی میل نمایید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به طور کامل با نحوه ی پخت و نکات مهم تهیه شیرینی نارگیلی آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی نارگیلی

روغن مایع 38 گرم
شکر 125 گرم
پودر نارگیل چرب 63 گرم
سفیده ی تخم مرغ متوسط 70 تا 90 گرم (معادل با 2 عدد سفیده ی تخم مرغ متوسط)
پودر هل 1 قاشق چای خوری
آب لیموی تازه 1 قاشق مربا خوری

طرز تهیه شیرینی نارگیلی:

مرحله اول

روغن، شکر و سفیده ی تخم مرغ را با هم مخلوط نمایید و روی حرارت خیلی ملایم به مدت حداقل 15 دقیقه به هم بزنید یا اصطلاحا داغ بزنید. شعله ی گاز باید خیلی کم باشه به طوری که مواد اصلا نباید بجوشد یا سفیده ی تخم مرغ به هیچ عنوان نباید ببندد در حدی که شکر ذوب شود کافی است.

مرحله دوم

بعد از این که شکر آب شد، پودر نارگیل چرب را به آن اضافه نمایید و دو دقیقه دیگر به هم زدن ادامه دهید. سپس آب لیموی تازه را مواد اضافه کنید و ظرف را از روی حرارت خارج نمایید. در این مرحله پودر هل را به مواد اضافه نمایید و همچنان آن را به هم بزنید تا از حرارت بیوفتد.

مرحله سوم
مواد را در قیف بریزید و با کمی فاصله و به اندازه گردو در سینی فر پایپ کنید و برآمدگی به وجود آمده را با نوک انگشتان صاف نمایید. غلظت مواد باید به صورتی باشد که نه خیلی شل و نه خیلی سفت باشد. اگر حس کردید خمیر شیرینی بعد از خنک شدن سفت است می‌توانید مقداری سفیده ی تخم مرغ به آن اضافه نمایید و در صورتی که مواد زیادی شل مقدار کمی نارگیل خشک به آن اضافه نمایید.

مرحله چهارم
مایه شیرینی را 15 تا 20 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید. چون زمان پخت اکثر فرها متفاوت است تا روی شیرینی ها ترک خورده و زیر شیرینی ها هاله طلایی شکل بگیرد برای پخت کافی است. اگر تمایل داشتید شیرینی شما خوش رنگ شود چند دقیقه آخر گریل فر را روشن نمایید.

نکات طلایی و مهم برای تهیه شیرینی نارگیلی

• برای تهیه شیرینی نارگیلی حتما از نارگیل چرب استفاده نمایید.
• سفیده ی تخم مرغ استفاده شده در این دستور باید هم دمای محیط باشد.
• بعد از پخت شیرینی ها، تا حدود 20 دقیقه به هیچ عنوان به شیرینی ها دست نزنید تا شیرینی ها کاملا خنک شود.
• فر را از قبل به مدت 15 تا 20 دقیقه گرم نمایید، زمانی که شیرینی ها را در فر قرار می‌دهید نباید حرارت فر خیلی بالا باشد.

صنایع غذایی پودرینه شمال (احدی نژاد) با بیش از 40 سال سابقه مداوم به عنوان یکی از اولین و برترین تولید کننده محصولات پودری و گرانولی، مواد اولیه قنادی، عطاری و … از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه با تکنولوژی مدرن می‌باشد. این تداوم در کیفیت با استقبال بسیاری از تولید کنندگان صنعت غذا، قنادی ها و شرکت های بسته بندی رو به رو شده و توانسته است با به روز نگاه داشتن تجهیزات تولیدی و آزمایشگاهی و استفاده از نیروی جوان و مهندسین متخصص در حوزه صنایع غذایی و شیمی در فضایی دانش بنیان و تحقیقاتی خدمات شایانی را در زمینه تولید و تامین به مشتریان و مصرف کنندگان عزیز ارائه نماید.