نان قاق مشهدی

کسمه نوعی نان شیرینی است که در قزوین به قاق کسمه شهرت دارد و در مشهد، قم، اراک و پیشوا نیز پخته می‌شود. قاق کسمه با آرد گندم، شکر، روغن یا کره، تخم مرغ، شیر یا ماست پخته می‌شود و روی آن را تخم مرغ و کنجد می‌زنند. این شیرینی، ترد و نازک و کم شیرینی است
برای آنهایی که در سلامتی خود به جزئیات اهمیت می‌دهند، این رسپی خوشمزه گزینه مناسبی نسبت به سایر غذا های پر کالری می باشد.شما می توانید با خرید مواد اولیه این رسپی، به راحتی این دسر مقوی را درست کنید. همچنین اگر بیزینس شما، رستوران یا فروش غذا های رژیمی هست، حتما این رسپی برای شما مفید هست. فقط کافیه با ما تماس بگیرید و به راحتی سفارش خودتون رو ثبت کنید.
مواد لازم
این مواد برای تهیه سه عدد نان متوسط قاق کافیه. به نسبت تعداد نانی که می خواهید بپزید می توانید مقدار مواد را کم و زیاد کنید.
o 750 گرم آرد گندم پودرینه شمال
o یک قاشق غذاخوری پودر بیکینگ پودر پودرینه شمال
o 80 گرم کره
o 200 گرم پودر قند پودرینه شمال
o یک قاشق چای خوری پودر هل پودرینه شمال
o چهار قاشق غذاخوری روغن مایع
o زعفران غلیظ دم کرده به اندازه دلخواه
o یک پیمانه آب
o یک قاشق مرباخوری پودر وانیل
o تخم مرغ جهت رومال نان
o کنجد جهت رومال نان

دستور پخت :
در ابتدا روغن، پودر قند و کره را به خوبی مخلوط کنید سپس تخم مرغ را اضافه کرده به مدت ۳ دقیقه هم بزنید، پس از آن زعفران دم کرده، پودر هل و شیر را به مایه اضافه کنید تا چند دقیقه خوب مخلوط شود سپس بیکینگ پودر و وانیل را به آرد الک شده افزوده و کاملا همه مواد را باهم مخلوط کنید و جهت استراحت خمیر آن را چند ساعت در یخچال قرار دهید.
در این فاصله یک عدد تخم مرغ را برای روی کار به خوبی هم بزنید تا کف کند ؛پس از استراحت خمیر ،آن را روی میز کار پهن کرده و با قالب‌های بیضی شکل قالب زده و با وردنه شیار‌دار هرکدام را بصورت جداگانه در سینی وردنه می‌زنیم و پس از اتمام این مرحله ،روی خمیر را با تخم مرغ توسط قلم موی مخصوص کاملا رو مال کنید و کنجد را به میزان دلخواه روی آن بریزید و در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۳۰ دقیقه اجازه پخت دهید.


صنایع غذایی پودرینه شمال، با دارا بودن حدود 40 سال سابقه در امر تهیه و توزیع انواع محصولات سلامت محور بصورت عمده آماده دریافت سفارشات شما می باشد.
تهیه شده در صنایع غذایی پودرینه شمال(احدی نژاد)

جهت خرید مواد اولیه این رسپی خوشمزه می تونید با ما تماس بگیرید.
01132381130

.