طرز تهیه کیک با پودر کیک

طرز تهیه کیک با پودر کیک-طرز تهیه کیک با پودر کیک آماده یک گزینه ی مناسب برای وقتاییه که دلتون یه کیک فوری و خوشمزه می خواد.معمولا هنگامی که شروع به پختن کیک میکنیم نگران خراب شدن،خمیر شدن ، پف نکردن کیک هستیم .

برای از بین بردن این نگرانی ما به شما استفاده از پودر کیک را پیشنهاد میکنیم تا با خیال راحت و بدون نگرانی تنها با چند مرحله ساده بتوانید کیک خوشمزه برای عصرانه و دورهمی های خود بپزید. یک مزیت کاربردی پودر کیک ها در این است که میتوانید هر طعمی و هر مزه ای را به دلخواهتان به راحتی پیدا کرده و آن را پخت کنید.فقط با اضافه کردن تخم مرغ، شیر یا آب و روغن مایع به پودر کیک، می تونید سریع یه کیک خوشمزه ی خونگی درست کنید.

مواد لازم جهت درست کردن کیک خوشمزه

○ پودر کیک در طعم های دلخواه : یک بسته

○ تخم مرغ: سه عدد

○ روغن : یک دوم پیمانه

○ شیر یا آب ولرم : دو سوم پیمانه

دستور تهیه کیک با پودر کیک آماده

 

مرحله ی اول: تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته خوب هم می زنیم. هم زدن در یک جهت باشد تا کیک ما خوب پف کرده بافتی عالی داشته باشد.

مرحله ی دوم: شیر و روغن را به تخم مرغ ها اضافه کرده مجددا آن ها را با همزن برقی خوب هم می زنیم.

مرحله ی سوم: پودر کیک آماده را به مواد اضافه می کنیم. با قاشق یا همزن دستی در یک جهت مواد را هم می زنیم در حدی که مواد کاملا با هم مخلوط شوند.

.

مرحله ی چهارم: کف قالب مورد نظر را چرب و آرد پاشی کرده یا با کاغذ روغنی کف ظرف را می پوشانیم. مایع کیک را داخل قالب ریخته و قالب را چند بار آرام به زمین می کوبیم تا هوای اضافی ان خارج شود.

مرحله ی پنجم: قالب را در طبقه ی وسط فری که از پانزده دقیقه قبل با دما ی ۱۸۰ درجه ی سانتیگراد روشن کرده ایم، قرار می دهیم. در فر را بسته و چهل دقیقه زمان می دهیم تا کیک خوب پخته شود.

طرز تهیه کیک با پودر کیک

طرز تهیه کیک با پودر کیک – پودرینه شمال – مازندران

مرحله ی ششم: بعد از سی دقیقه می توانیم در فر را باز کرده و پخته شدن کیک را چک کنیم. اگر کناره های کیک طلایی شده بود و خلال دندان یا چنگالی که در کیک می زنیم تمیز بیرون آمد یعنی کیک پخته شده است.

در غیر این صورت در فر رابسته و مجددا ده الی پانزده دقیقه صبر می کنیم تا کیک پخته شود. هرگز زودتر از سی دقیقه در فر را باز نکنید زیرا پف کیک می خوابد.

مرحله ی هفتم: پس از سرد شدن کیک را از قالب خارج کرده، برش می زنیم. می توانید با خامه، سس شکلات، پودر قند و … کیک را تزیین کنید.

نکات پخت

مارک های مختلف پودر کیک ممکن است دستورات متفاوتی داشته باشند. شما هر پودر کیکی را مطابق با دستوری که روی جعبه ی آن نوشته شده است، درست کنید.
وقتی از پودر کیک آماده استفاده می کنید نیازی نیست هنگام اضافه کردن شیر، تخم مرغ و روغن مواد را زیاد هم بزنید.
می توانید به جای شیر از آب استفاده کنید. طعم کیک هیچ تغییری نمی کند.

ارزش غذایی

این پودر کیک ها اگرچه از نظر ارزش تغذیه ای با کیک هایی که در خانه به صورت معمول تهیه می شود برابر نیستند اما مانند سایر کیک ها دارای ویتامین های گروه B ، پروتئین، کلسیم، پتاسیم و کربوهیدرات هستند.

کالری غذایی

کالری پودر کیک های موجود در بازار متفاوت می باشد. معمولا کالری یا انرژی آن روی بسته بندی درج شده است.