کیک برنج چینی(بای تانگ گائو)

بسیاری از مردم کشور چین با خوردن کیک اسفنجی شکر سفید بزرگ شدند. این کیک به بای تانگ گائو نیز معروف است. این کیک برنج بخار پز سفید کم رنگ، یک کیک دیم سام (غذای چینی که معمولا با چای سرو می شود) کلاسیک است. کمی شیرین با بافتی نرم و لطیف و با جویدن مناسب است. شما می توانید با خرید مواد اولیه این رسپی، به راحتی این غذا را درست کنید. همچنین اگر بیزینس شما، رستوران یا فروش غذا های رژیمی هست، حتما این رسپی برای شما مفید هست. فقط کافیه با ما تماس بگیرید و به راحتی سفارش خودتون رو ثبت کنید.

شروع کننده یا استارتر:
1 قاشق غذاخوری آب گرم (نه داغ)
2 گرم شکر
خمیر مایه فوری 4 گرم
خمیر:
150 گرم آرد برنج مخصوص فرنی پودرینه شمال
150 میلی لیتر آب
شربت:
80 گرم شکر ریز یا بیشتر به سلیقه شما
150 میلی لیتر آب جوش داغ
برای اضافه کردن در مرحله آخر:
½ قاشق چایخوری بیکینگ پودر پودرینه شمال

دستورالعمل ها
آماده کردن استارتر:
همه مواد را برای شروع در یک کاسه بریزید و بگذارید 10-15 دقیقه بماند تا کف کند در حالی که مواددیگر را آماده می کنید.
خمیر را آماده کنید:
همه مواد را برای خمیر مخلوط کرده و کنار بگذارید
شربت را درست کنید:
آب و شکر را در قابلمه بریزید و بگذارید بجوشد و بپزید تا شکر حل شود
خمیر + شربت داغ (خنک می شود) + مخلوط مخمر:
شربت داغ را داخل خمیر بریزید و هم بزنید تا مخلوط شود. اجازه دهید دمای آن گرم شود (بیش از 110 فارنهایت (43 درجه سانتیگراد) نباشد. باید به راحتی گرم شود. وقتی گرم شد، مخلوط مایه را اضافه کنید و هم بزنید تا همه چیز مخلوط شود. خمیر آبکی است.
نکات:
روی آن را بپوشانید و اجازه دهید به مدت 1 ساعت یا تا زمانی که حباب های زیادی ببینید. آن را در جای گرم قرار دهید.می توانید فر خود را روی کمترین درجه حرارت روشن کنید سپس خاموش کنید و در را باز کنید تا قبل از خنک شدن خمیر ولرم بماند (ما نمی خواهیم مخمر را بکشیم!)
بیکینگ پودر را اضافه کنید:
قبل از اینکه بیکینگ پودر را اضافه کنید، آب داخل بخارپز را به جوش بیاورید. من از بزرگترین مشعل روی اجاق گازم استفاده می کنم. یک تابه 7 اینچی گرد یا 6 اینچی مربعی را با مقداری روغن چرب کنید. می توانید از قالب گرد 8 اینچی هم استفاده کنید، کیک کوتاه تر می شود. خمیر را کاملاً هم بزنید تا مطمئن شوید که حباب‌ها با هم مخلوط شده‌اند و آردی که به ته می‌نشیند همه با هم ترکیب شده‌اند. بیکینگ پودر را اضافه کنید و برای آخرین بار هم بزنید تا همه چیز مخلوط شود. داخل تابه آماده شده بریزید.
کیک را بخارپز کنید:
آن را داخل بخارپز قرار دهید و حرارت را تا متوسط (نه حرارت زیاد) کم کنید. به یاد داشته باشید که من از بزرگترین مشعل خود روی اجاق گاز استفاده می کنم، بنابراین حرارت را تا آخر بالا نمی برم، زیرا خیلی گرم است. بنابراین آن را روی شعله متوسط قرار دادم و برای 25-30 دقیقه بعدی بخارپز کردم.
نحوه تشخیص پخت کیک:
روی کیک باید خشک باشد و دیگر خیس نباشد. یک خلال دندان یا چوب غذاخوری را داخل کیک قرار دهید تا زمانی که خمیر خیس نشده باشد، باید با چند خرده چسبنده تمیز بیرون بیاید. در حین بخار کردن، نیازی نیست درب آن را با پارچه بپیچید یا روی کیک را با بشقاب بپوشانید.
قبل از برش از بخارپز خارج کنید و بگذارید کاملا خنک شود. کیک ممکن است به سفیدی آن چیزی که در رستوران یا مغازه نانوایی می بینید نباشد. من پاسخ دقیقی برای آن ندارم اما می تواند انواع مختلف آرد برنجی باشد که ما استفاده می کنیم. بنابراین، اگر یک بای تانگ گائو سفید درخشان دریافت نکردید، تعجب نکنید، اما یک کیک واقعا خوب خواهید داشت.

تهیه شده در صنایع غذایی پودرینه شمال(احدی نژاد)
جهت خرید مواد اولیه این رسپی خوشمزه می تونید با ما تماس بگیرید.
01132381130