دسر ترکی سوتلاچ

سوتلاچ چیست؟
سوتلاچ یا پودینگ برنج یک دسر ترکیه‌ای است که با شیر، شکر و برنج درست می‌شود. اگر به ترکیه سفر کرده باشید حتما متوجه شدید که این دسر در کاسه‌های کوچک سفالی سرو می‌شود. مردم ترکیه معتقد هستند که برخی غذاها و دسرها درون ظروف سفالی بهتر از ظروف فلزی طبخ می‌شوند چون سفال گرما و رطوبت را به طول یکسان پخش می‌کند. ظروف سفالی مانند یک آرام پز عمل می‌کنند و این فرایند باعث می‌شود مواد مغذی غذاها در حین پخت از بین نروند. طرز تهیه سوتلاچ به شیر برنج شباهت دارد با این تفاوت که باقت سوتلاچ به دلیل اضافه کردن خامه و نشاسته گندم و آرد برنج کرمی‌تر است و از برنج نیم دانه برای درست کردن آن استفاده می‌شود. همچنین برای طعم دادن به پودینگ برنج ترکیه‌ای از وانیل استفاده می‌شود.
برای آنهایی که در سلامتی خود به جزئیات اهمیت می‌دهند، این رسپی مقوی گزینه مناسبی نسبت به سایر دسر های پر کالری می باشد.
شما می توانید با خرید مواد اولیه این رسپی، به راحتی این دسر مقوی را درست کنید. همچنین اگر بیزینس شما، رستوران یا فروش غذا های رژیمی هست، حتما این رسپی برای شما مفید هست. فقط کافیه با ما تماس بگیرید و به راحتی سفارش خودتون رو ثبت کنید.
مواد لازم برای ۴ نفر
شیر: ۱ لیتر
شکر: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نشاسته گندم پودرینه شمال: ۳ قاشق غذاخوری
آرد برنج ممتاز عطری پودرینه شمال: ۱ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ: ۱ عدد
برنج: ۲ قاشق غذاخوری
نمک: نوک قاشق چایخوری
آب: ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
وانیل: ۱/۳ قاشق چایخوری
طرز تهیه
مرحله اول
فر را روشن و در دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا داغ شود (در ادامه به شما می‌گوییم سوتلاچ را بدون فر هم چطور درست کنید). ابتدا برنج را با ۲ لیوان آب و نوک قاشق چایخوری نمک روی شعله ملایم گاز بپزید.
مرحله دوم
شیر را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم گاز گرم کنید. وقتی شیر گرم شد شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شکر در شیر کاملا حل شود.
مرحله سوم
آرد برنج، نشاسته و وانیل را با هم مخلوط کنید و یک لیوان آب به آن‌ها اضافه کنید. حین اضافه کردن آب ترکیب را مرتب هم بزنید تا کاملا صاف و یکدست شود. سپس زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید و به این ترکیب اضافه کنید و با چنگال یا همزن دستی خوب هم بزنید. در نهایت باید یک مایه یکدست و کرمی داشته باشید. این مایه را به قابلمه‌ای که شیر در آن است اضافه کنید. شعله گاز باید ملایم باشد و این ترکیب را باید مرتب هم بزنید که ته نگیرد.
مرحله چهارم
حالا برنج پخته شده به همراه آبی که همراه آن داخل قابلمه باقی مانده به ترکیب مایه تخم مرغی و شیر اضافه کنید و باز هم بزنید. ۲ دقیقه هم زدن در این مرحله کافی است. شعله گاز را خاموش کنید و سوتلاچ را در ظرف‌های رمکین یا پیاله مناسب فر بریزید. سینی فر را از آب داغ پر کنید و در طبقه وسط فر بگذارید. ۱۰ الی ۱۵ دقیقه برای سرخ شدن روی سوتلاچ کافی است. در ۵ دقیقه پایانی گریل را روشن کنید. سوتلاچ را معمولا سرد میل می‌کنند پس بعد از خنک شدن در یخچال بگذارید تا سرد شود.
صنایع غذایی پودرینه شمال، با دارا بودن حدود 40 سال سابقه در امر تهیه و توزیع انواع محصولات سلامت محور بصورت عمده آماده دریافت سفارشات شما می باشد.
تهیه شده در صنایع غذایی پودرینه شمال(احدی نژاد)

جهت خرید مواد اولیه این رسپی خوشمزه می تونید با ما تماس بگیرید.
01132381130