دسر ترکی کشکول

دسر کشکول نوعی دسر ترکی است که اصالت آن به کشور ترکیه می‌رسد. این دسر طعم و مزه‌ای شبیه به فرنی خودمان دارد. نام این دسر مربوط به زمان عثمانی و به معنای کاسه گداست و کلمه کشکول در زبان ترکی نوعی اصطلاح است و شاید از آنجا که این دسر معمولا داخل کاسه سرو می‌شود، به آن کشکول می‌گویند. در ادامه این مطلب طرز تهیه دسر کشکول ترکی همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه این دسر خوشمزه تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.
مواد لازم:

  • 1 لیتر شیر
  • آرد برنج ممتاز عطری پودرینه شمال 100 گرم
  • نشاسته ذرت پودرینه شمال 100 گرم
  • پودر هل پودرینه شمال ½ قاشق چای خوری
  • زرده تخم مرغ 3 عدد
  • خامه 100 گرم
  • وانیل ½ قاشق غذاخوری
  • 1 فنجان شکر
  • ½ فنجان بادام، پوست کنده و خرد شده
  • پسته، بادام برای تزیین
    برای آنهایی که در سلامتی خود به جزئیات اهمیت می‌دهند، این رسپی مقوی گزینه مناسبی نسبت به سایر دسر های پر کالری می باشد.
    شما می توانید با خرید مواد اولیه این رسپی، به راحتی این دسر مقوی را درست کنید. همچنین اگر بیزینس شما، رستوران یا فروش غذا های رژیمی هست، حتما این رسپی برای شما مفید هست. فقط کافیه با ما تماس بگیرید و به راحتی سفارش خودتون رو ثبت کنید.
    دستورالعمل ها
  1. شکر و زرده تخم مرغ را در قابلمه بریزید و با همزن هم بزنید. حدود ¼ فنجان شیر را در یک کاسه بریزید و آن را با آرد برنج و نشاسته ذرت مخلوط کنید. آن را کنار بگذارید.
  2. بقیه شیر را داخل قابلمه اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید. قابلمه را روی حرارت بگذارید و هر از گاهی هم بزنید تا بجوشد. وقتی شروع به جوشیدن کرد مخلوط آرد برنج و نشاسته را اضافه کنید و هم بزنید.
  3. بادام های پوست کنده و خرد شده را بعد از 3 دقیقه اضافه کنید. بعد از چند دقیقه وانیل، پودر هل و خامه را اضافه کنید. تا زمانی که کار تمام نشده است، هرگز هم زدن را متوقف نکنید. وقتی به اندازه کافی غلیظ شد، وقت آن است که آن را از روی حرارت بردارید. می توانید آن را با کمک تخم مرغ کوب یا قاشق درک کنید. وقتی قاشق را در آن فرو کردید و آن را خارج کردید، اگر پودینگ آبدار نباشد، اگر کم کم بیفتد، تمام است.
  4. آن را از روی حرارت بردارید و در کوزه بریزید تا راحتتر در کاسه ها یا فنجان های کوچک بریزید. سپس پودینگ را یکی یکی در فنجان های کوچک بریزید. اگر حباب هایی را در بالای آنها دیدید، در مسیر درستی هستید.
  5. این فنجان ها را تا زمانی که پودینگ سرد نشده است حرکت ندهید.
  6. وقتی هوا به اندازه کافی سرد شد، روی کشکول را با پسته، بادام کامل و کشمش تزئین کنید.
    صنایع غذایی پودرینه شمال، با دارا بودن حدود 40 سال سابقه در امر تهیه و توزیع انواع محصولات سلامت محور بصورت عمده آماده دریافت سفارشات شما می باشد.
    تهیه شده در صنایع غذایی پودرینه شمال(احدی نژاد)
    جهت خرید مواد اولیه این رسپی خوشمزه می تونید با ما تماس بگیرید.
    01132381130