چیز کیک انار

چیز کیک به عنوان یکی از محبوب ترین دسر های دنیا می باشد که اصالت آن به کشور یونان بر می گردد و جالب است بدانید انگلیسی ها چیز کیک را با پایه بیسکویت می پسندند و آمریکایی ها با پنیر خامه ای درست می کنند اما اصیل ترین چیز کیک برای نیویورک می باشد که درست کردن آن مهارت زیادی می خواهد. اما فصل پاییز بهترین زمان برای تهیه چیز کیک انار می باشد سعی کنید از انار های قرمز و شیرین استفاده کنید.

مواد لازم:
پودر ژله انار پودرینه شمال 2 بسته(200 گرم)
پودر قند پودرینه شمال 50 گرم
بیسکوبیت پتی بور یا ساج طلایی 80 گرم
کره 40 گرم
ماست چکیده یا یونانی 200 گرم
خامه فرم گرفته 150 گرم
دانه انار 100 گرم
عصاره وانیل 1 قاشق چای خوری

دستورالعمل:

من از یک قالب کمربندی استفاده می کنم. کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. اگر یقه کیک برای پخت دارید، می توانید کنار قالب را با آن بپوشانید. این کار کمک می کند که کیک تمیز به نظر برسد و راحت تر آزاد شود.
لایه اول را آماده کنید:

بیسکویت ها را در غذاساز بریزید و آن را به خرده های ریز تبدیل کنید. همچنین می‌توانید بیسکویت‌ها را در یک کیسه زیپی قرار دهید، هوا را به بیرون فشار دهید و ببندید. از یک وردنه برای خرد کردن آنها به خرده های بسیار ریز استفاده کنید. خرده ها را به یک کاسه همزن منتقل کنید و کره ذوب شده را اضافه کنید و این دو را با هم مخلوط کنید تا شبیه ماسه های مرطوب شود. این مخلوط را روی پایه قالب فشار دهید. از پشت قاشق استفاده کنید. در حالی که مواد دیگر را آماده می کنید، قالب را در یخچال خنک کنید.


لایه دوم را آماده کنید:
پودر ژله ها را ابتدا با آب گرم و سپس آب سرد حل کنید. ماست، پودر قند و عصاره وانیل را با هم مخلوط کنید. خامه فرم گرفته و نصف محلول ژله را آماده کرده و به مخلوط قبل ترکیب و یکدست کنید. قالب دسر را از یخچال در آورده و ترکیب لایه دوم را به آرامی روی آن می ریزیم. به مدت 1 ساعت در یخچال نگهداری می کنیم.


لایه سوم را آماده کنید:
دانه های انار را با باقی مانده محلول ژله انار به آرامی ترکیب کرده و بعد از درآوردن قالب دسر از یخچال روی لایه دوم می ریزیم. مجددا به مدت 2 ساعت در یخچال نگهداری می کنیم.

چیز کیک خوشمزه ما آماده هست. امیدوارم از این دسر خوشمزه خوشتون اومده باشه و برای خودتون و دوستانتون آماده کنید.

تهیه شده در صنایع غذایی پودرینه شمال(احدی نژاد)

جهت خرید مواد اولیه برای تهیه این دسر یونانی می تونید با ما تماس بگیرید.