کیک پودرینه شمال

تاریخچه ی کیک‌
وقتی به تاریخچه ی کیک (انگلیسی cake) یا گتو (فرانسوی gâteau:) نگاه کنیم میبینیم منشأ کیک نان است و به همین سبب تاریخچه کیک با نان در هم آمیخته‌ است. اولین بار در سال ۱۷۲۷ میلادی در یک کتاب آشپزی دستور کیکی بوده که تنها از تخم مرغ برای پف دادن به کیک استفاده شده است. در آن زمان این نکته را کشف کردن که اگر تخم مرغ زیادی را در کیک استفاده کنند دیگر نیازی به مخمر ندارند.در دوران روم و یونان باستان پخت کیک پیشرفت کرد.
از دیگر عوامل موثر در کیفیت کیک پیشرفت در صنعت اجاق های غذاپزی بود.در سال ۱۷۸۰ که اجاق های فردار تولید شدند و باعث درست کردن کیک های سبک تر شد.بعد از انقلاب کبیر فرانسه و نابودی طبقه اشراف در فرانسه، دستور پخت کیک بین مردم عادی رواج پیدا کرد و دیگه فقط مخصوص طبقه اشراف نبود.در تاریخچه کیک آمده است که بعد از اینکه “کریستف کلمب” آمریکا را کشف کرد به منابع بیشتر کاکائو و شکر رسیدند و همین باعث پیشرفت شد تا اینکه کم کم کیک به حالت امروزی درآمد.
برای آنهایی که در سلامتی خود به جزئیات اهمیت می‌دهند، این مافین خوشمزه گزینه مناسبی نسبت به سایر میان وعده های پر کالری می باشد.شما می توانید با خرید مواد اولیه این رسپی، به راحتی این مافین خوشمزه را درست کنید. همچنین اگر بیزینس شما، قنادی یا کافی شاپ هست، حتما این رسپی برای شما مفید هست. فقط کافیه با ما تماس بگیرید و به راحتی سفارش خودتون رو ثبت کنید.

مواد لازم:
پودر کیک کاکائویی پودرینه شمال 1 بسته
• تخم مرغ ۳ عدد
• شیر یا آب ۱۴۰ گرم( ۳/۴ پیمانه)
• روغن مایع ۱۰۰ گرم( ۱/۲ پیمانه)
آماده سازی کیک:
فر را ۱۵ دقیقه قبل روشن و در دمای۱۸۰ درجه سانتی گراد( ۳۵۰ درجه فارنهایت) تنظیم نمایید.
سپس ۳ عدد تخم مرغ را در ظرفی شکسته با همزن دور تند کاملا به هم بزنید تا به رنگ سفید درآید.
سپس شیر یا آب و روغن را به مخلوط اضافه کرده و کمی هم بزنید.
در ادامه پودر کیک را به تدریج به مخلوط اضافه کرده و به آرامی هم بزنید.
سپس مخلوط را در درون قالبی که از قبل چرب کرده اید به مدت 5۰الی4۰ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید.
پس از سرد شدن می توانید روی کیک را با قطعات میوه، خامه و ژله تزئین نمایید.
ويژگی ها و ارزش غذايی پودر كيك:
كيك نوعی شيرينی با بافت بسیار نرمی است كه مواد اصلی آن را آرد، روغن (به استثنای كيك اسفنجی)، شكر و تخم مرغ تشكيل می دهد. امروزه برای تهيه يك كيك با طعم دلخواه می توان با استفاده از پودرهای كيك نيمه آماده و بهداشتی كه در فروشگاه‌ها عرضه می گردند، طبق دستور سازنده، كيك مورد علاقه خود را در منزل تهيه و ميل نمود. بايد به اين نكته نيز توجه داشت كه كيك‌ها به دليل مواد تشكيل دهنده آنها حاوی كالری بالا بوده و مصرف بيش از اندازه آنها چاقی شده و عوارض ناشی از آن را در پی دارد.
• پودر کیک نیمه آماده:
محصولی است که از مواد اصلی شامل آرد گندم، شکر و بیکینگ‌ پودر یا بدون مواد اختیاری تشکیل شده و در بسته‌بندی‌های مجاز و مناسب برای مصرف خانگی و یا صنایع قنادی تهیه و عرضه می‌شود و مصرف‌کننده باید آن را طبق دستور سازنده با آب یا شیر، تخم مرغ، کره یا روغن نباتی (جامد یا مایع) مخلوط و سپس طبخ نماید.
صنایع غذایی پودرینه شمال، با دارا بودن حدود 40 سال سابقه در امر تهیه و توزیع انواع محصولات سلامت محور بصورت عمده آماده دریافت سفارشات شما می باشد.
تهیه شده در صنایع غذایی پودرینه شمال(احدی نژاد)
جهت خرید مواد اولیه این رسپی خوشمزه می تونید با ما تماس بگیرید.
01132381130