آموزش تهیه پیراشکی بازاری بدون جذب روغن

پیراشکی هم همانند دونات از شیرینی های مورد علاقه اکثر افراد و کودکان است. پیراشکی در واقع به خمیر شکم پر تک نفره گفته می‌شود و معنی لغوی پیراشکی واژه Pirozhki می‌باشد. بر اساس شواهد یافت شده پیراشکی برای نخستین بار در ایران سال 1328 توسط فردی ارمنی تبار به همراه شریک ایرانی روس تبار در خیابان سی تیر تهران در مغازه ای به نام خسروی تولید می‌شد. پیراشکی خیلی زود به خوراکی محبوب در بین ایرانی ها تبدیل گشته است. در این آموزش با ما همراه باشید تا طرز تهیه پیراشکی بازاری لذیذ و خوشمزه را به صورت سالم و با کمترین امکانات به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه پیراشکی بازاری

شیر 1/2 پیمانه
شکر 3 قاشق غذا خوری
تخم مرغ 1 عدد
کره هم دمای محیط 40 گرم
آب 1/2 پیمانه
وانیل 1/4 قاشق چای خوری
خمیرمایه 1 و 1/4 قاشق چای خوری
بهبود دهنده 1/2 قاشق چای خوری
آرد نول 2 و 1/2 پیمانه
نمک 1/2 قاشق چای خوری

طرز تهیه پیراشکی کرمدار به روش بازاری

برای شروع مواد خشک شامل آرد، نمک، بهبود دهنده، شکر و خمیرمایه را با هم مخلوط نمایید. اگر از سالم بودن خمیر مایه مطمئن نیستید بهتر است قبل از شروع و ترکیب مواد، خمیرمایه را به عمل آورید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید. تخم مرغ و وانیل را به ترکیب مواد خشک اضافه نمایید. شیر را کم کم به مواد اضافه نمایید و به هم بزنید. بعد از جمع شدن خمیر کره را با خمیر ترکیب نمایید و سپس آرد را کم کم اضافه نمایید و به خوبی با هم مخلوط نمایید تا زمانی که خمیر جمع شود. خمیر را به مدت حدود 15 تا 20 دقیقه به طور صحیح ورز دهید یا آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه با سری خمیرگیر ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی به دست آید. در مرحله ی بدی روی خمیر را بپوشانید و به مدت 30 دقیقه در جای نسبتا گرم به خمیر استراحت دهید تا حجم خمیر دو برابر شود. بعد از استراحت اولیه خمیر 9 چانه مساوی حدودا 68 گرمی از خمیر جدا نمایید و با دست به آن فرم دهید به طوری که کاملا صاف شود و بدون خط باشد. چانه ها را روی کاغذ روغنی قرار دهید و روی آن را با نایلون چرب شده بپوشانید و به خمیر استراحت دهید تا حجم آن حدود دو برابر شود . بعد از این که چانه ها حجم گرفت آن را در روغن داغ و با شعله متوسط سرخ نمایید. بعد از آماده شدن پیراشکی می‌توانید درون آن را با کرم هل و گلاب پر نموده و نوش جان نمایید.

نکات مهم برای عمل آوری خمیر پیراشکی

• برای اطمینان از سالم بودن مخمر، خمیر مایه را با یک قاشق چای خوری از شکر و شیر ولرم که دست را نسوزاند ولی گرم باشد، مخلوط نمایید و کنار بگذارید.

صنایع غذایی پودرینه شمال (احدی نژاد) با بیش از 40 سال سابقه مداوم به عنوان یکی از اولین و برترین تولید کننده محصولات پودری و گرانولی، مواد اولیه قنادی، عطاری و … از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه با تکنولوژی مدرن می‌باشد. این تداوم در کیفیت با استقبال بسیاری از تولید کنندگان صنعت غذا، قنادی ها و شرکت های بسته بندی رو به رو شده و توانسته است با به روز نگاه داشتن تجهیزات تولیدی و آزمایشگاهی و استفاده از نیروی جوان و مهندسین متخصص در حوزه صنایع غذایی و شیمی در فضایی دانش بنیان و تحقیقاتی خدمات شایانی را در زمینه تولید و تامین به مشتریان و مصرف کنندگان عزیز ارائه نماید.