آموزش تهیه حلوای نخودچی

امروز می خوایم نحوه درست کردن این حلوای خوشمزه را برای شما عزیزان آموزش بدیم. اول مواد زیر را آماده می کنیم.

مواد لازم
آرد نخودچی دو آتیشه پودرینه شمال، 2 لیوان
آرد همه منظوره 2 لیوان
شکر 4 ½ فنجان
روغن مایع ¾ فنجان
کره 50 گرم
گلاب ¾ فنجان
پودر هل پودرینه شمال، ½ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری

مرحله 1
شکر را در قابلمه مناسبی بریزید و به اندازه ای آب بریزید که حداقل پنج سانتی متر روی شکر را بپوشاند. سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب به جوش آید و ذرات شکر کاملا در آب حل شود. بگذارید پنج دقیقه بجوشد. سپس گلاب و زعفران دم کرده را اضافه کرده و خوب هم بزنید و از روی حرارت بردارید تا خنک شود.
مرحله 2
آرد همه منظوره و آرد نخودچی پودرینه شمال را با هم ترکیب کنید. در ظرف مناسبی روی حرارت ملایم قرار دهید و مخلوط آرد را اضافه کنید. آن را به مدت 30 تا 45 دقیقه تفت دهید تا زمانی که آرد شروع به قهوه ای شدن کند.
مرحله 3
بعد از اینکه دیدید قهوه ای شد از تابه بردارید و با پودر هل مخلوط کنید و دوبار الک کنید. در همین حین روغن و کره را به تابه اضافه کنید. همانطور که کره ذوب می شود، آرد را به تابه برگردانید، به شدت هم بزنید و آرد را داخل روغن بریزید تا کلوخه ها هم زده شوند.

مرحله 4
اگر می‌خواهید رنگ حلوا روشن‌تر باشد، آن را زیاد تفت ندهید. بعد از یکنواخت شدن مواد، شربت را کم کم اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا حلوا به صورت خمیری درآید که دیگر به تابه نچسبد.

مرحله 5
وقتی حلوا را دیدید آماده است آن را با ماسوره دلخواه داخل کیسه لوله بریزید و به شکل دلخواه لوله کنید. این حلوا را می توان به راحتی لوله کرد زیرا بسیار نرم است. همچنین می توانید آن را با کفگیر یا قاشق روی ظرف مورد نظر خود بمالید و روی آن را با مغزهای خرد شده و پودر نارگیل تزیین کنید. این رسپی خوشمزه در فصول سرد با چای گرم عالی است. امیدواریم این دستور پخت را امتحان کنید و خوشتان بیاید.

کلیه محصولات پودرینه شمال اصل و فاقد هر گونه افزودنی می باشد.
جهت خرید عمده محصول و سایر اطلاعات فروش با ما تماس بگیرید.