موچی میوه ای

غذاهای ژاپنی از متنوع ترین غذاهای جهان است که علاوه بر کشور ژاپن در سایر کشورها نیز طرفدارهای خاص خود را دارد. غذاهای ژاپنی را می توان بر اساس مواد اولیه استفاده شده در آن ها دسته بندی کرد. به عنوان مثال غذاهای دریایی، غذاهای برنجی، غذاهای گوشتی و گیاهی و… از دسته بندی های اصلی غذاهای ژاپنی هستند. در این مقاله قصد داریم درباره ی یکی از مشهورترین غذاهای برنجی ژاپنی به نام موچی با شما صحبت کنیم. این غذا به نسبت سایر غذاهای ژاپنی با ذائقه ی ما ایرانی ها بیشتر جور است و می توانید آن را در خانه نیز درست کنید.

مواد لازم برای تهیه موچی میوه ای:

آرد برنج مخصوص فنی پودرینه شمال: ۱۰۰ گرم
• نشاسته ذرت پودرینه شمال: به مقدار لازم (جهت غلتاندن دسر)
پودر قند پودرینه شمال: ۵۰ گرم
• آب: ۳/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• پنیر خامه‌ای یا ماسکارپونه: ۲۰۰ گرم
• رنگ خوراکی: چند قطره (میزان دلخواه)
• میوه‌ یا مربای دلخواه: به میزان دلخواه (برای داخل موچی)
طرز تهیه
موچی ژاپنی را می‌توانید به عنوان یک خوراکی برای میان وعده یا در کنار چای به عنوان شیرینی سرو کنید.
مرحله اول: مواد خمیر موچی را تهیه کنید
در اولین مرحله آرد برنج را در یک کاسه بریزید و پودر قند، آب و چند قطره رنگ خوراکی را اضافه کنید. اگر می‌خواهید رنگ موچی تیره‌تر شود، رنگ بیشتری بریزید.
مرحله دوم: خمیر موچی را درست کنید
مواد خمیر موچی را که در کاسه ریخته‌ بودید، با دست ورز دهید تا یک خمیر نرم و یکدست داشته باشید. خمیر باید کاملا منسجم باشد. بعد از آماده شدن، روی خمیر را با سلفون یا نایلون بپوشانید. چند منفذ یا سوراخ هم روی نایلون ایجاد کنید.
مرحله سوم: خمیر موچی را بپزید
ظرف حاوی خمیر موچی را به مدت ۱ دقیقه یا ۴۵ ثانیه در مایکروفر قرار دهید. سپس آن را بیرون بیاورید و دوباره مواد را هم بزنید. روی ظرف را دوباره با نایلون بپوشانید و ۴۵ ثانیه دیگر ظرف را در مایکروفر بگذارید. ۳ مرتبه این کار را انجام دهید تا خمیر بپزد و از حالت خامی خارج شود. در صورت نداشتن ماکروفر می توانید خمیر را در ظرف پیرکس قرار داده و به حالت بن ماری خمیر را بپزید.
مرحله چهارم: خمیر موچی را فرم دهید
بعد از آماده شدن خمیر، روی یک سطح را مقداری نشاسته ذرت پودر شده، بپاشید. سپس خمیر را روی سطح قرار دهید و آن را ورز دهید. به اندازه یک گردو از خمیر بردارید و بین کف دستانتان بچرخانید تا گلوله‌ای شود. داخل گلوله‌ها را با مقداری پنیر و میوه‌های دلخواه یا مربا پر کنید و دوباره موچی را به شکل گلوله، فرم دهید. همه خمیر‌ را به همین شکل آماده کنید و موچی را بعد از نیم ساعت نگهداری در دمای یخچال سرو کنید.

اگر به دنبال خوراکی تزیینی برای هدیه ی ولنتاین هستید، پیشنهاد ما به شما درست کردن انواع موچی است. می توانید انواع شیرینی موچی با هر یک از طعم هایی که ذکر کردیم را در رنگ های مختلف درست کنید، به بهترین و زیباترین شکل تزیین کنید، آن ها را در جبه بچینید و هدیه دهید. نگران درست کردن آن هم نباشید. راستی نگران تهیه مواد اولیه شیرینی موچی هم نباشید. شما میتونید با ما تماس بگیرید و مواد لازم رو تهیه کنید و در کمترین زمان ممکن درب منزل دریافت کنید.